Tantvarning 5
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
God afton! GRATTIS i efterskott, födelsedagstanten! Hänger på födelsedagståget om några veckor!
Idag har vi varit på äppelmarknad i Kivik och gjort tantsaker, dvs lyssnat på Danne Stråhed och Sanna Nielsen och Lasse Kronér. Det var jättetrevligt. På vägen hem åkte vi upp till Kafe Annorlunda. För de som inte känner till detta ställe, så kan man äta hur mycket kakor som helst för 60,-
*dricker en klunk Samarin*
Och i morgon skall jag hälsas välkommen i min nya församling = tårta och kakor i mängder efter gudstjänsten. Dessutom har jag inte kunnat träna denna veckan med hålen i ryggen, men i morgon kväll, ja då jä.... skall här hoppas!
Nu måste jag kila över till prästtråden, låter som om jag haft tur och sluppit använda adrenalinet!
Kjell Präst skrev 2009-09-26 16:30:23 följande:
Bevare mig, det var en särdeles otrevlig människa! Han vill vi inte dra fram igen!
Hade en fantastisk dag igår, välkomnandet var så trevligt. Fast det började inte helt bra, fick världens utskällning av vaktmästaren. Jag hade lämnat psalmer och övr information om gudstjänsten till hennes arbetsledare, som han och jag hade avtalat, men sedan brast det någonstans i kommunikationen dem emellan. Min chef stod och hörde alltihop och sa till mig att jag inte skulle bry mig. Men det kändes inte helt bra. Den här vaktmästaren vet att jag är ny i församlingen och inte känner till alla deras rutiner. Men nej då! Fast för övrigt var det jättebra och jag fick blommor och tal och VÄLDIGT mycket goda kakor och tårta - prinsesstårta med äpplebitar, MUMS!
Idag sitter jag hemma och väntar på möbler, bl a två bokhyllor. De skall komma mellan kl 12 och 17. Hrrm, nej, jag har ju såklart inget för mig på min lediga dag än att sitta hemma och vänta...hm!
Håller helt med Panzer och Fjällis!
Och Blomman har post!