Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Jo, jag tror faktiskt det. Jag skulle bli jätteförvånad om de nobbade en så rutinerad resurs som han är.
    Dessutom känns allt så rätt med det här, och då måste det väl för tusan vara meningen att han ska ha ett jobb också!

Frulle skrev 2009-08-01 23:25:49 följande:
    Ahaa.. 1 månad! Snart ju!! Jo nog får han jobbet. Tror du inte?!
  • passionsblomman

Ja himmel!

*försöker fatta*

*fattar inte*

Villemoa skrev 2009-08-01 23:45:51 följande:
    Håller tummarna! Blomman, tänk att om en månad bor ni i ert DRÖMHUS!!! TJOHOO!
  • passionsblomman

*vinkar till er allihopa mittemellan inseminarium, lunch med vänner och lite städning*

Om en stund ska vi grilla hängmörad entrecôte!

• passionsblomman

Nej här var det måååååålning!

Jag har vit grundfärg både här och där och så lite på väggen också.

Pratade just med vår mäklare som ska sälja vårt. Jag får några extra dagar på mig, för hon får int göra officiella grejor riktigt än för hon är precis i byte av firma, så nu fick jag helgen på mig också att städa här. DET behövdes!!!

• passionsblomman

Nej.

Det går inte att visa upp det här plejset än. Det måste först bli i skick att fotas och läggas ut på nätet och så städas så det går att ha visning. Det är ett negerarbete!
    Jag kan inte riktigt beskriva hur packat med grejor vi har på de här små ytorna, så det är en ren nödvändighet att få bort det mesta.

Det hade ju varit liiiite korkat att lägga ut detta innan vi ens visste att vi fick det andra också. Vi fick ju inte klart det förrän i förra veckan. Fram hit har jag bara städat och röjt i ren tro att det ska ordna sig.

Frulle skrev 2009-08-03 12:38:15 följande:
    Men ni har inte satt ut erat hus till försäljning ännu?
  • passionsblomman

Jag vet... det hänger kvar sedan min uppväxt, då man fortfarande fick säga det där ordet...

Nej sälja sitt hem innan man vet att man har ett annat känns inte som ett så bra val. Men däremot är jag glad att jag sparkade igång med röjningen direkt vi hade varit nere och tittat på huset, för det är mer än man tror att sortera och greja med.

Det ska bli himla skönt när den här invändiga målningen är färdig, så man kan börja ta itu med all skit som står i bod och förråd.

Never ending story...

Frulle skrev 2009-08-03 12:55:23 följande:
    haha, negerarbete!! Men blomman då!! Nä det har du ju rätt i. Går ju inte att sälja om ni inte hade fått det andra!!!
  • passionsblomman

Men ni har väl tänkt sälja lägenheten vidare sedan eller hur?

Och proffs hade det behövts här med, jag är inte nån vidare fena på målning. Fast just nu känns det viktigast att det är heltäckande och vitt och inga fula märken. De nya får måla på vad de själva vill på grundfärgen sedan.

Frulle skrev 2009-08-03 13:14:10 följande:
    Joo..Ja vi sitter ju och väntar in banker o skit...Sen när vi får lånet (förhoppningsvis) ska vi låna lite extra och renovera upp lägenheten... Nya golv. Måla tak/väggar. Köpa nya vitvaror och sätta in.Dock ska vi ta in proffs som målar.. Vi orkar INTE"!
  • passionsblomman

Det var väl inte bängt, det var väl bra?

Frulle skrev 2009-08-03 13:40:50 följande:
    Men GUD så bängt!! Skulle ringa banken för att smyglyssna lite. Jag skickade förut in (vad jag trodde) papper om lånelöfte.Nu sa hon: men vi har redan skickat ut skuldebrev till dig. Alltså du är beviljad..
    Cantaton: Det är lagom åt dig!
  • passionsblomman

Nä, de skickar nog bara, så har våra ckså gjort, fast man måste ju skriva på och sådär innan det är så att man har lånat.

Frulle skrev 2009-08-03 13:58:30 följande:
    Ja jo visst.. Men dom hade väl kunnat ringa innan dom skickar ut skuldebrev?!Ja nu fick vi iaf låna lite drygt 100.000 extra. Så NU ska det göras fint!!
Svar på tråden Tantvarning 5