Tantvarning 5
Min man har varit på arbetsprövning på sitt jobb ett par dagar, för att kolla vad han klarar och hur länge.
Tyvärr har armen börjat värka och krångla, när han lyfter.
Arbetsgivaren och FK har sagt att han får bara Arbetsprövning 2 veckor, thats it.
Läkaren säger att han måste lyssna på kroppen och får absolut inte göra de tunga lyften som ett par av arbetsmomenten innefattar. Att han måste trappa upp försiktigt och inte lyfta tungt förrän ny röntgen är gjord 1/10. Vi vet ju liksom inte om armen läkt eller ej!
Sjukskriven är han till den 15/9, men pga att han känner smärtor vid armbrottet så har läkaren sjukskrivit honom till mitten av oktober, så vi får se vad röntgen visar.
Arbetsgivaren har sedan tidigare sagt att de inte kan anpassa eller erbjuda min man någon arbetsträning eller rehabilitering, att de behöver honom endast om han kan göra de tunga lyften. Vilket är BS eftersom det FINNS flera andra arbetsuppgifter och vissa tjejer, som smilat in sig hos chefen, ALDRIG behöver göra några tunga lyft.
Min man VILL verkligen jobba, men måste få trappa upp successivt och träna upp armen, SAMT att man måste ju veta att benet läkt innan han börjar lyfta pallar på 25 kg!
Varför har jag en sån där obehaglig känsla i magen som säger mig att det kommer bli problem här...?
Den 7 okt har han varit sjukskriven ett år (då första operationen gjordes) och då dras sjukpenningen in. Vad ska vi då leva av????
Förlåt för egoinlägg, men jag antar att jag behöver få bolla med nån litegrann.