• Sonja68

Tantvarning 5

passionsblomman skrev 2009-09-09 21:00:36 följande:
    Förresten tycker jag visst du kan ta din familj och flytta Sonja! Till Småland! Din man kan jobba på min sambos polares möbelfabrik och montera stolar. Det är inte alls värst mycket tunga lyft!Och så kan dina flickor komma och ha varsin kissekatt hos mig som om det vore deras fast inte hemma...
    Blomman, jag missade detta igår kväll i min iver att se Idol!
    Tack snälla, så gullig du är Du har redan räknat ut allt, fixat oss jobb, kattungar ja, du är fantastisk
    Min man har ett förflutet i byggbranchen bl.a. har han jobbat som snickare en kort period, så möblefabrik och montera stolar skulle för honom vara a pice of cake, något han skulle göra med GLÄDJE!
    Ja, känns skönt att veta att det finns en väg som leder till Småland om det behövs

Tinker; Vilken morgon! Tur det inte var hos er det brann i alla fall

Mulle; Ja ni har många trådar som hänger löst just nu, förstår att det är pirrigt och mycket att fundera och våndas över, man vill ju bara VETA hur det ska bli med allt så man får knyta ihop säcken. Men bitarna börjar falla på plats för er nu hur som helst, så håll ut!

Jag är hemma med lilltjejen, hon började spy i hallen på dagis, så det vara bara att vända i dörren.
    Hon var trött och låg i morse men annars okej. Vi kom hem, hon har sovit en stund, ätit lite glass och en stor portion gröt. Hon trallar och sjunger och verkar hur pigg som helst nu. Jag tror hon blev dåligt i bilen bara efter den skumpiga vägen vi åkte på. Men på dagis har de ju skräck för magsjuka (vilket jag förstår) så jag tror jag får hålla henne hemma imorgon i vilket fall som helst.
  • Sonja68

Voj, voj! Vad det händer grejjer här!
    Blomman: Kul med soffan och väskan (du är visst en väskmänniska innerst inne - du är ju Tant ), rosa metallic låter ju nice.
    Och snart drar du till Småland!!
    Tinker: Herre Gud, detta ovanpå allt annat... Som om du inte hade nog mycket runt omkring dig sen innan. Skickar massor med styrkekramar. Glöm inte att andas djupt emellanåt och släppa ner axlarna, som förmodligen är uppe vid öronen vid det här laget. Har jag rätt
    Och Mulle: Du hade ju också en hel del att fundera över sen tidigare och nu fick du lite till huvudbry. Kramar till dig också. Men det verkar ju som att det inte är nån ko på isen om det är så som Tinker säger, i din bransch.
    Fjällis: Vet inte om jag sagt det förut men GRATTIS !
    Till alla er andra vinkar jag och meddelar att Lilla fröken Bleknos inte alls verkar speciellt sjuk. Hon har bara spytt den gången imorse. Men jag tror inte jag får skicka henne på dagis imorgon. Hon kommer förmodligen RUTTNA här hemma med mig imorgon. Hon tjatar redan ihärdigt om att hon vill på Daaaagiiiiisss!

• Sonja68

Visst är det 48 timmar man måste vänta efter sista "kräkningen" innan de får gå på dagis??

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-10 18:44:00 följande:
    Sonja:Ja ta henne inte till dagis! Gör play-dough istället! Väska måste man ju ha, men jag menar sådär "ooooh den och den och den väska åsså de dääääär skooorna!"och så har kvinnorna i fråga 56 par skor och 45 handväskor. En sådan är jag inte.Tinker:FYYYY vad tråkigt med bilen och väskan!Jag tror inte jag åker förbi dig faktiskt...jag passerar Kusängen och Spånga och dde där med pendeln på tillbakavägen. På ditvägen åker jag via Vällingby och Lundakorset och så rakt på bara, förbi Barkarby. Där bor du väl inte?
    Nä, för sjutton! Jag tar det säkra före det osäkra och håller henne hemma imorgon. Får bli en pysseldag istället . Idag har det varit på tok för mycket TV-tittande, för jag har hållit på och rensa o förvälla svamp som mina ryska gäster hittade här när de var på promenad. Pust!
    Och så har jag gjort Chili con carne. Mums!
  • Sonja68

Godmorgon! Hittills har vi, jag och lillpluttan, lagt ett Disneypussel två gånger, ätit frukost, sett Dora Explorer och myst. Nu ska vi hitta på nåt annat att pyssla med
    Hörni, det är FREEEEDAAAAG idag
    Kram till alla goa tanter och tantfans.

• Sonja68

Hallå alla!
    Tittar in som hastigast.
    Har fortfarande ryska gäster där hemma.
    De bär hem kassar fulla med svamp, det känns som jag inte gjort annat än förvällt svamp hela helgen!!
    I lördags var vi ut i en stuga vid en sjö (förstås hittade de svamp där också), Tanja plurrade förstås ner i vattnet. Som tur var hade jag extrabyxor med.
    Kramar till alla, ni som är förkylda o krassliga, krya på er!
    Skulle kommentera nåt mer, men de rycker i mig här på jobbet så jag måste avsluta.

• Sonja68

Passion: Lycka till, snart är ni i Småland!

Tinker: Jag blir också nyfiken... vad smider du för planer?
    Wow, baguetter och smoothies det kan ju få den träligaste matteläxa att bli intressant Bra idé!
    Så trist att böka med alla nya kort, nycklar och grejer...
    Hur är det med svärmor?

Fjällis: Jag minns hur det var med illamåendet... Det kommer ju så hastigt också. Minns att jag fick rusa med munnen full av spya genom en lång korridor på jobbet till närmsta toa en gång. Sen har man stått och ulkat på nån parkering i centrum också. Uääääk!*Kramar om och baddar pannan med en sval, fuktad handduk*

Har fortfarande huset fullt med gäster och jag vill bara bli kvitt dem! Nu RÄCKER det verkligen... Kan man få slänga sig ner i sin soffa och dö en smula, helst EN kväll?? Eller är det för mycket begärt?!

Kämpar vidare med FK och makens arbetsgivare och den förbaskade armen som trilskas och gör ont. Ojojoj, vart ska detta sluta. Han säger att det går som elektriska stötar från handleden och upp till operationssåret. Och min man är verkligen inte den som känner smärta så lätt eller yppar i första taget att det gör ont. Så han har REJÄLT ont nu. Tänk om det inte läker denna gång heller, eller misslyckats på nåt sätt Oroar oss mycket nu...

Åter till pappershögarna!
    Men det hade varit trevligare att ta en fika med er istället.

Kram!

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-15 12:06:31 följande:
    Hej.Här har jag inte tittat in på ett bra tag kom jag på.. Sitter här i jämna bajsplågor på jobbet.. Aj..Jaha vi har ännu inte fått svar från bank. Allt har dragit ut på tiden, men han har lovat att IDAG efter kl 14 ska han ringa!!!! Jag är så nervös nu så jag dör.. Har 2 lägenheter vi vill lägga bud på idag.
    Mulle, håller tummarna för att ni får positiva besked så ni kan börja bjuda.
    Har du problem med magen Sköt om magen.

Kram
  • Sonja68

Boubou & Dfk; styrkekramar från mig!

MulleFrulle: iiiiihhhh, va' spännande Hur går det, hur går det??

Imyours; bra att du tog dig en sovdag igår. Känns det bättre nu?

Förressten hur är det med LillaBruden Hur mår morfar?

Aleta: Dublin, *lägger till det i min DitVillJagÅka-lista* tack för tipset. Har också hört från annat håll att det är supermysigt.

Jag har precis varit på förskolan och kollat när Katja sprungit Höstjoggen. Gud så söta alla dessa knattar är !
    Precis när de kommit i mål började det regna. Snacka om tajming. Det regnade tidigare på morgonen, men precis under joggen så var det uppehåll

En av våra gäster har ÄNTLIGEN begett sig hemåt, den andra stannar till torsdag. Jag är så less. Igår drog jag iväg på Step up och lämnade alla karlarna med ungarna. De hade lovat att fixa middag, eftersom jag skulle på träning, men det hade de ju glömt, det hade ju dykt upp så _viktiga_ saker... Så jag fräste upp alla rester som vi hade i kylskåpet och ställde på bordet, överlämnade barnen till dem där de stod med sina 3 kloka (?) huvuden under motorhuven och sa "Varsågoda, maten står på bordet, utfodra barnen och se efter dem, nu drar jag och tränar". Fick utlopp för mina aggressioner på Step passet, grrrrrr. Gissa om det var skönt !

Ha det gott tanter och tantanhängare. Kramar till alla!

• Sonja68
    Heloise skrev 2009-09-16 12:17:06 följande:
    Tittar in en snabbis, är fortfarande sjuk och har lite feber, har itne bestämt mig om jag ska vara hemma ifrån jobbet eller inte. I dag fyller Panzer år!! Det firade han igår i förskott med att ramla ner ifrån stegen när han målade och riva upp ett 15 cm långt sår på underarmen Dublin är underbart, skulle gärna åka dit igen!Håller tummarna Mullenä nu ska jag svamla ihop en fråga till skolan imorron och sova lite till
    ! Måla är tydligen inte helt ofarligt...
    Krya på er båda två.
Svar på tråden Tantvarning 5