Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Idag har vi varit i "Knoles Park" ett naturreservat på gång avstånd från där vi bor. Solen har kämpat tappert att titta fram mellan molnen och trotts blåst har det varit jätteskönt!
    Vi hade pciknick. Barnen roade sig med att spela lite baseboll och fotboll. Dem vågade sig till och med på att utmana sin mamma på kortspelet Trumph Cards. Dem ville inte tro på att jag alltid vann. HAHAHA!!! Mina söner fick äta gräs!!!
    Än kan den här tanten.

• TinkerBelle

*springer ut i köket efter vinflaskan*

Skål och grattis blomman!

• TinkerBelle

Tänk om min svärmor var sån!
    Önskar hon kunde kämpa lite åtminstonde...
    *suck*

Skit i det nu!

Jag vill ha tant fest!!!!
    Blomman hoppas du känner trycket för det finns en risk att ditt hus blir våldgästat.

Fjällbruttan skrev 2009-07-22 20:22:18 följande:
    Vin??Vi har en låda skumpa över sen bröllopet!!"Pang" *Poff*... här viner korkarna!!Nu ska vi dricka bubblor ladies!!! SKÅL för Blommans hus!!! För nu är det hennes och ingen annans, för om de sekar med kontraktet kommer den läskiga fjälltanten ner med sintraktor och gör snömos av säljarna, som givetvis först får skriva ett testamente där Blommis ärver huset... Jag är ju snäll så de får som Blomman vill Dfk och Cantaton, visst är dalarna härligt!!Vi kommer att åka tillbaka, på barnens begäran, dessutom vill äldsta (Iza) som höll på att spy när vi berättade att vi skulle på RiR på dalhalla, att vi ska spara pengar och göra det till en årlig tradtion. Det gladde modershjärtat!!Heloise, vilket fint ställe ni ska vara på!! Såg jättevackert ut så det kommer att matcha dig Panzer tramset Kul smeknamn!! Ärkenördra är väl alla karlar lite då och då... liksom vi kvinnor fast det skulle jag aldrig erkänna Tinker, hur går det med svärmor?Min ligger på lassa igen, 91 i blodvärde och UVI som de inte får bukt med... tror inte hon lever till jul..Fast hon vill så hon fajtas som rackarn, blir jag sjuk hoppas jag att jag får hennes figthing spirit!
  • TinkerBelle

Dricker vin...

Cantaton skrev 2009-07-22 21:43:42 följande:
    Vad har ni för er?
  • TinkerBelle

Behöver du hjälp?

Heloise skrev 2009-07-22 22:14:49 följande:
    jag svär över ferreprogrammet och dricker vin, mmmm städerskan har gått och det luktar sådär kliniskt rent i hela huset
  • TinkerBelle

Jag hade problem med värk i handederna när jag drog barnvagn (tvillingvagn) för många år sedan. Gäller väl att komma på vad det är som orsakar det?!
    Belastar du rygg, axlar och armar på ett extremt sätt?

Finns någor här i England som heter "Deep heat" en form av linement som hjälper att lindra värken. Får igång blodcirkulationen.
    Säg till om jag ska skicka en tub till dig!

Fjällbruttan skrev 2009-07-22 23:22:13 följande:
    Tittar bara in för att säga godnatt Och om nån tant råkar ha nåt bra tips mot värkande leder tas det tacksamt emot...Har haft värk i axlar, armbågar handleder och fingrar i en vecka nu. I knäna och ryggen kommer det och går... inte skönt...Jo förresten, jag klippte gräs ikväll och sen har vi fikat skagenröra och avacado och tjockkakor och jag har bälgat i mig te så jag får väl springa på toahela natten
  • TinkerBelle

BodyShops Pepparmint footcream!!!
    Bäst i alla lägen...

Cantaton skrev 2009-07-22 23:32:03 följande:
    Min vecka i Frankrike torkade sönder fötterna alldeles. Hade nästan självsprickor när jag kom hem. Nu sitter jag här i ett vatten med blåa kristaller i och sen ska jag fila o smörja fötterna o sen ska jag måla tånaglarna med ett lack jag köpte idag! (Skönt är det ju att ta hand om sig själv, men jag avskyr fötter...)
  • TinkerBelle

Mot torra fötter, värkande fötter! Svalkar underbart. Gör dem mjuka och luktar gott...

Cantaton skrev 2009-07-22 23:34:19 följande:
    Mot vilket? Torra, hårda fötter?
  • TinkerBelle

*Skuttar in full av energi*
    Hej tanter, idag har vi varit på utflykt till Leith Hill, den högsta punkten i Surrey, England. Vacker natur och soligt väder har en så fantastik inverkan på en.
    Efter det va vi på bio och såg senaste Harry Potter filme. Kvällen avslutades med snabb mat?.

• TinkerBelle

Har aldrig hört något liknande!
    Fast alal vet ju att magnesyl, tre etc. inte ska ges till barn under 12.
    Själv kan jag inte ta Ipren då jag av någon konstig anledning får dunkande huvudvärk efter jag tagit en.
    Fjällbruttan skrev 2009-07-23 20:02:31 följande:
    Hmmm.... låter som Blomman nåste köpa många lådor skumpa när det trillar in tanter lite då och nu Jepp, det är skitjobbigt med Lukas, och så jävla onödigt! Fallet är Lex ..blablanånting anmält men det mal ju sakta.Det värsta just nu är det bemötande jag upplever att man får när man träffar läkare (typ i Vilhelmina där ärkepuckon får jobb) som tycker att barnet (både Saga och Moa)ska ha Ipren mot feber... jag nekar förstås och dumjäveln (ursäkta uttrycket!) kommenterar med att det är lika stor risk att ni kör på en älg och dör på väg till Barn i Umeå som det är att ge barnet Ipren... Båda gångerna vi varit till Umeå och lagts in så har INGEN barnläkare ifrågasatt mina beslut. Dessutom kan man för att få ner en hög feber ge dubbel dos avledon vid ett tillfälle, det är mindre skadligt för levern i alla fall än Ipren, vare sig du får Reyes syndrom eller inte...Usch.. nu mässar jag igen, men jag HATAR Ipren, verkligen!Kan bara känna att det var tur att det var en sköterska som gav Lukas eländet och inte föräldrarna själva...Heloise, bra att du skriker av dig här Förstår vad du menar, kan de inte komma och städa åt er istället om 3 veckor eller så
Svar på tråden Tantvarning 5