Har aldrig hört något liknande!
Fast alal vet ju att magnesyl, tre etc. inte ska ges till barn under 12.
Själv kan jag inte ta Ipren då jag av någon konstig anledning får dunkande huvudvärk efter jag tagit en.
Fjällbruttan skrev 2009-07-23 20:02:31 följande:
Hmmm.... låter som Blomman nåste köpa många lådor skumpa när det trillar in tanter lite då och nu Jepp, det är skitjobbigt med Lukas, och så jävla onödigt! Fallet är Lex ..blablanånting anmält men det mal ju sakta.Det värsta just nu är det bemötande jag upplever att man får när man träffar läkare (typ i Vilhelmina där ärkepuckon får jobb) som tycker att barnet (både Saga och Moa)ska ha Ipren mot feber... jag nekar förstås och dumjäveln (ursäkta uttrycket!) kommenterar med att det är lika stor risk att ni kör på en älg och dör på väg till Barn i Umeå som det är att ge barnet Ipren... Båda gångerna vi varit till Umeå och lagts in så har INGEN barnläkare ifrågasatt mina beslut. Dessutom kan man för att få ner en hög feber ge dubbel dos avledon vid ett tillfälle, det är mindre skadligt för levern i alla fall än Ipren, vare sig du får Reyes syndrom eller inte...Usch.. nu mässar jag igen, men jag HATAR Ipren, verkligen!Kan bara känna att det var tur att det var en sköterska som gav Lukas eländet och inte föräldrarna själva...Heloise, bra att du skriker av dig här Förstår vad du menar, kan de inte komma och städa åt er istället om 3 veckor eller så