Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Hihi, just nu önskar jag att alla som kommer på visning här på sndag inte heller har perfekt syn, för jag vet inte hur jag ska få ihop den här veckans schema...

Usch,jag tycker det låter läskigt med de där laseroperationerna, fast de som gjort dem verkar ju alla så nöjda. Däribland min smabo.

• passionsblomman

Jag har fått mitt flyttbryt nu.
    jag har hela tiden vetat att jag aldrig i livet skulle kunna bryta upp härifrån och ta farväl av hela vår tillvaro här och allt vi byggt upp i form av nätverk och så, utan att gråta.

Idag är gråtdagen. Jag storbölar bara jag tänker på att skolan startar på onsdag och att det bara blir några futtiga veckor till för min son här.

Har idag pratat med mäklare, bilverkstad, bebiskliniken, rektorn på sonens nya skola och alla möjliga andra personer...
    Det är lämna bilen på verkstad imorgon-LÅNGT att köra, skolstart på onsdag plus hämta ut nya hormoner och börja behandla med dem,och göra brudbukett torsdag-fredag och så visning här på söndag. Sedan spola äggledarna på måndag, bilbesiktning på tisdag, VUL, blodprov och ny insemination under slutet av nästa vecka...

Lite många olika saker nu känner jag. Och framförallt måste jag fortsätta s-t-ä-d-a.

Men nu har jag snyftat ur mig lite så jag kanske kan ta mig samman och fortsätta.

• passionsblomman

Åh herregud! Det har jag ju inte ens tänkt på än!
    Det är ju här vår son blivit till, här jag vankade runt ute på åkern med värkar. Hit vi tog hem honom från BB, det är bara här han bott i hela sitt liv och till skillnad från mig och sambon så ÄR han ju härifrån.

Det känns lite bättre nu, för nu har jag berättat för lilleman att det bara blir 14 barn inkl honom själv och att det är TIO tjejer och bara 4killar i hans klass. Han verkade ta det med ro. Jag var rädd att han skulle få kalla fötter variant isbitar...

Villemoa skrev 2009-08-17 17:49:41 följande:
    Många kramar till dig Blommis! Förstår att det är jobbigt att bara packa ner hela sitt liv och börja om på nytt på ett helt nytt ställe! Jag grät som ett barn när vi flyttade från lägenheten till huset. Det var ju till den lägenheten vi tog hem Moa första gången, hennes allra första hem, och det var lite jobbigt. En futtig jämförelse med din flytt som ju innebär ett nytt liv. Men som Sonja säger så vet jag att det kommer gå jättebra i Småland!! Kram igen!
  • passionsblomman

*kramar Cantaton jättehårt*

Fy vilka besked och vad hemskt!

Jag hoppas du får sova djupt och gott och vakna utan huvudvärk och med ny energi imorgon!

• passionsblomman

Jag får också väderskallebank. Idag är det ju inte för muntert om man vänder blicken mot skyn, så det förvånar mig inta.

Men gumman, OM det är som flera av oss befarar, att du redan hunnit bli lite överansträngd INNAN du började ta lite bättre hand om dig, så är det faktiskt så att du kan ha kört dig över en gräns där det inte alls räcker me de normala timmarna sömn och där huvudvärk är väldigt vanligt.

Du kan ju inte göra mycket annat än fortsätta ta vara på dig som du gör nu, men ha ändå förståelse för dig själv, att i perioder i livet hamnar man lite "back" energimässigt och behöver stilla tid, händelselös tid och återhämtningstid.
    Du behöver inför-framtiden-tid och omladdningstid, landa-i-dig-själv-tid och bara finnas-till-tid.

Det är en otrolig massa tid det! Men det är också fantastiska saker som gror inom en under sådan tid. Den kan synas fullständigt händelselös och kanske rentav lat, förvirrad och slapp utåt sett, men den är själva förutsättningen för det som kommer efteråt.

Jag vet att du tar dig själv och din hälsa på allvar. Puss på dig!

• passionsblomman

Nä, det har jag inte.

(seså, rita ett kors i taket nu)

Frulle skrev 2009-08-18 09:51:33 följande:
    Har ni sett sex and the city??Han som Samantha dejtar ett tag.. Richard. Den lite äldre.. Typ så ser han ut!!! Me like!!
  • passionsblomman

Nej men herregud! *kräks i en påse*

Hon låter som en sådan där pipleksak som låter när man klämmer på den...

Panzerfaust skrev 2009-08-18 15:51:14 följande:
    Sveriges nya bloggunder:www.youtube.com/watchTänker inte länka till själva bloggen då det räcker helt och fullt att människan (?) ligger på nionde plats redan.Mer vapen åt folket!
Svar på tråden Tantvarning 5