Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Ja, man får veta mer än man någonsin kunde ana i den här karusellen.
    Trodde i min enfald att jag hade koll på hur barn blir till, men sedan jag drogs in i den här bergochdalbanan har jag ju insett att man visste föga och det framstår som mer och mer underligt och mirakulöst att det alls blir några barn gjorda
    "den naturliga vägen" så in i helskotta mycket som ska stämma och klaffa!

Bobou skrev 2009-08-25 15:44:56 följande:
    Oj, vad mycket för er att ta ställning till! Men det är ju bra att få veta, eller hur? Det är klart att det är ett tugnt besked att äggledaren säckat ihop, men chanserna minskar ju inte för att kunskapen blir större, utan förhoppningsvis tvärtom!
  • passionsblomman

Nu ringde mäklaren. Det ska vara en till visning imorgonkväll och det är visst minst 5 par som vill titta IGEN!

Och massor som ringer så hon sa att det verkar jättebra!

• passionsblomman

Jag kan tröstäta åt dig istället. Igår köpte jag massor av smågodis eftersom det vr så förfärligt synd om mig. Och idag är jag ju sjuk så vad vill du att jag ska äta åt oss? Lakrits eller chokladdoppade havrekakor?

didis skrev 2009-08-25 17:09:33 följande:
    Kanoners!!Hoppas det blir rejäl budgivning som trissar upp priset.Nu, damer, ska jag cykla hem och det med en omväg. Vågen och jag är INTE kompisar efter semestern. Inget mer tröstätande i min ensamhet på kvällarna alltså. *saknar kladdkaka med glass!*
  • passionsblomman

Jag har några Bounty i kolastort format med papper om vill du kanske ha dem?

Fjällbruttan skrev 2009-08-25 18:25:48 följande:
    Hrmm... harkel.. ehh.. didis kaloriintag har jag redan moffat i mig precis, mer än en halv påse Brio, och hade barnen varit hemma hade jag väl slagit dem för att de snott min choklad....Ahhhhrrrrg... vill ha CHOKLAD NU!!! Eller för en stund sen...
  • passionsblomman

*krafsar i påsen*

Nä! Bara lakrits och Foxkola och såna där sura blå platta flaskor...

Fjällbruttan skrev 2009-08-25 18:30:58 följande:
    Tack Men nejtack.. gillar inte kokos... men Dajm?? Eller mörk choklad??
  • passionsblomman

Idag ringde en blomseraffär som fått mitt telenr(som är hemligt dessutom) och sa"ja det gäller en praktik som ska leda till jobb"

Jaha?

Jag ringde upp AF och sa att jag tycker det hade varit på sin plats att BERÄTTA för mig att jag ska bli uppringd, så jag isåfall har chans att presentera mig från i bästa sida och vara lite på.
    Min handläggare har under hela denna tid ALDRIG ringt upp eller mailat mig. Jag har bara fått brev med anvisning till lediga jobb. Inte ens en handlingsplan har vi gjort.

Hon jag talade med på kundtjänst tyckte också det var dåligt...

MEN nu ska jag ju FLYTTA så jag kunde raskt ta praktikgrillerna ur huvet på den blomseraffären (som är en förfärlig affär förövrigt, de har annons JÄMT och ingen jävel står ut att jobba där....)

• passionsblomman

Jorå, jag kollar varje dag, men det har inte varit mycket som jag kunnat söka. Man sakulle varit psykolog eller sjuksköterska kan jag konstatera...

Sambon var på intervju igår och det lät positivt. Vi får se hur det utvecklar sig.

Frulle skrev 2009-08-25 19:18:56 följande:
    Har du kollat n¨gra jobb på nya stället? Och hur går det för mannens jobb?
  • passionsblomman

HURRA!!!

Gissa vad jag just gjorde?
    Jag anmälde mig till högskoleprovet!

Jag hade ju tänkt plugga ett starta-eget-paket via KomVux här i Sthlm nu, men dels flyttar vi ju, och dels fick jag inga studiemedel för att läsa på gymnasienivå, för jag har redan läst både på fhsk och KomVux så de terminerna är slut.

Jag vill absolut starta något eget och tänker INTE göra som "alla andra" och bara skaffa en butik som sedan ens make ska sköta all ekonomi runtikring. Jag tänker kunna SJÄLV så nu vill jag försöka hitta ngt jag kan läsa i vår som hjälper mig på vägen mot mitt eget företagande.

Det skulle passa väldigt bra ihop med att vara gravid under våren, tycker ni inte?

Svar på tråden Tantvarning 5