• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-08 12:15:12 följande:
    Hi hi! Se upp balnd leopardtanterna! En del såna där smådjur de har och kallar hundar bits...
    Hu! Ring anticimex!
  • Heloise

Välkommen hit feministbruden!

Nu måste jag bara få stjälpa ur mig följande ; min svärmor är underbar!!! Hon kom hit idag, mitt i kaoset när huset ser ut som en knarkarkvart och runt i misären flyter jag och Panzer omkring och bara stressar och målar hus och jobbar. Jag ahr 3 ledigar dagar på mig framtills bröllopet, btw. Så säger hon du så här kan ni inte ha det, ni hinner inte med allt, hur ska du hinna städa tills gästerna kommer, och jag svarar med trött röst; jag vet inte natten till Onsdag kanske hahaha. Varpå hon ringer och bokar samt betalar en städtjej som ska grundstäda hela huset samt göra fönster. Ni måste ha hört bergskedjan som föll ifrån mina axlar ända till fjällen bruttan!

Allt jag behöver göra är ta ner gardiner, och plocka undan, resten fixar Jonna och jag får kanske behålla mitt förnuft den här gången också!

Jag vill inte ta emot hjälp för jag gillar att städa och är faktiskt ganska bra på det oxå och det brukar itne se så hemskt ut men jag hinner inte innan bröllopet, inte att få det superfint iaf. Så det här känns så himla fantastiskt underbart och jag tror jag gifter mig med svärmor ist för Panzer

• passionsblomman

Jaså var det DET mullret jag hörde...
    ..jag som trodde det var åskan här!

Vilken pärla till svärmor! Underbart!

• Villemoa

Jag visste att jag kunde lita på dig Blommis! Funkior har jag redan bestämt mig för samt löjtnantshjärtan. Det där med att täcka in så det blommar alla årstider har jag också funderat på. Riddarsporrar är ju så fina så kanske blir det såna också. Nu kommer denna rabatt inte bli så stor men man kan ju alltid utöka den allt eftersom Ska ha en rabatt i norrläge också och där hade jag tänkt mig rhododendron och någon marktäckare eller kanske något fint gräs, vad sägs om det? Har redan en liten rabatt med penningblad som precis börjat blomma gula samt buxbom och blå lobelia, är så fint så!
    Fullkomligt älskar blommor, men namn är jag dessvärre skitdålig på! Är uppväxt med en trädgård med alla sorters blommor, buskar och fruktträd. Till och med Moa älskar blommor och ska alltid lukta på de vi har utomhus Hon är som tjuren Ferdinand hon

passionsblomman skrev 2009-07-08 12:29:37 följande:
    Västerläge är bra, där trivs det allra mesta.Välj en del växter med fint bladverk som grund, som tex olika typer av Hosta(funkia), Daggkåpa eller andra fina. Olika former på bladen är fint. Sådana växter döljer resterna av lökväxter när de kommer upp och utgör en bra grund som bakgrund till det blommande. Så är det schysst med en del lite mer oansenliga blommande som fyller ut och kompletterar, det kan vara Kärleksört tex. När det är klart, funderar man ut växter som blommar efter årstid, så man får blomning ända fårån vårens tidiga lökväxter-där finns det ju hur mkt som helst.Hellerborus-Julros, som kan blomma redan i snön är sagolikKanske vill man ha ett Löjtnantshjärta efter tulpanerna, någon förgätigej som sällskap? Senare kanske någon Pion ihop med stolta Iris eller romantisk Akleja.....framåt sensommar och höst är det blommor som Echinacea och senare Höstanemoner som hör till mina favoriter.Höga perenner som Riddarsporrar eller Fingerborgsblommor finns ju också och glöm inte alla vackra gräs, som är oslagbara som sällskap...
  • Villemoa
    passionsblomman skrev 2009-07-08 13:15:37 följande:
    Det låter hurfint som helst!
  • Soldemor

Nu försvinner snart den här tanten ur cyberspace för två dagar framåt. Skall ha sorgesamtal kl 15, åker sedan hem för att pussa på Snuttisarna lite. Imorgon och fredag är jag ledig, åter lördag. Vet att jag kommer bli svårt tantabstinent under tiden. Känns som om det börjar bli dags att skaffa dator hemma igen. Drar ändå liiite på det, har konsumerat två datorer à
    10 000,- på sex år (nej, jag vet inte vad jag gör med dem, gör inget spec alls, de gillar väl inte mej och begår självmord!) så det känns, öh, men måste väl ha en ändå. Annars blir fyra veckors semester inte roliga utan tanter!

• feministbrud

Inga sådana i sikte! var fantastiskt gott iaf. Nu ska jag dock göra som en 80-talist och jobba så lite som möjligt (komma försent, ta lång lunch och gå för tidigt).

Jag har fördomar mot 80-talister. Dom är bortskämda.

passionsblomman skrev 2009-07-08 12:15:12 följande:
    Hi hi! Se upp balnd leopardtanterna! En del såna där smådjur de har och kallar hundar bits...
  • passionsblomman

Jag delar dina fördomar i oförskämt mått...

Typ: "vaddå? ska JAG göra det där!?! Mäh! det är ju trååååkigt!"

"Jaså vem hade du tänkt skulle göra det då? eftersom du ju har betalt för att jobba här..."

"Mäh, inte vet jag! NÅN! Annan!"

feministbrud skrev 2009-07-08 15:38:51 följande:
    Inga sådana i sikte! var fantastiskt gott iaf. Nu ska jag dock göra som en 80-talist och jobba så lite som möjligt (komma försent, ta lång lunch och gå för tidigt).Jag har fördomar mot 80-talister. Dom är bortskämda.
  • feministbrud

Ja, sancka om bortskämda! Och sedan fattar de inte vad deras föräldrar har fått kämpa för att de ska komma dit de är.

"Vaddå jämställdhet? JAG är jämställd iaf."

Nu ska väl tilläggas att jag inte är helt seriös så alla 80-talisttanter behöver inte skicka brevbomber

passionsblomman skrev 2009-07-08 15:43:47 följande:
    Jag delar dina fördomar i oförskämt mått... Typ: "vaddå? ska JAG göra det där!?! Mäh! det är ju trååååkigt!""Jaså vem hade du tänkt skulle göra det då? eftersom du ju har betalt för att jobba här...""Mäh, inte vet jag! NÅN! Annan!"
Svar på tråden Tantvarning 5