• dfk

Tantvarning 5

Oj, hur är min grammatik?
    Förlåt, kan tydligen inte skriva längre. Kanske var det vinet till maten?

Aleta håller med dig om att ibland blir man väldigt ineffektiv när man går och skjuter på saker och hittar på andra saker istället.

• dfk

Åh, jag älskar kräftor! Så gott!
    Är själv en äkta kräfta i mitt stjärnteckan!

• dfk

Hej på er!
    Springer in här i farten lite snabbt och vinkar, men nu måste jag rusa vidare igen.

• dfk

Igår var jag på Skansen med barnen.
    Vi tittade på vargar och sälar och var in i akvariet och såg små söta apor och lemurer, läskiga ormar och spindlar mm. Vi vågade oss på att klappa den där ormen som låg där tom.
    Det är mysigt att gå in i alla gamla gårdar och hus från förr och trädgårdar och titta. Min äldsta dotter fick gå och huka sig, då det var så lågt i tak.
    Mycket historia och livsöden som sitter i dom väggarna. Man kan nästan gå tillbaka i tiden och känna att man befinner sig där.
    Den enda värmekällan kunde vara vedspisen. I ett enda rum skulle hela familjen sova, äta och vistas i, ibland hade de också inneboende för att klara ekonomin. I vissa stugor fanns det finrum där man aldrig var förutom på någon tillräcklig viktig dag.

Jag blir väldigt fängslad av såna miljöer och vill gärna stanna där länge för att insupa miljön och titta på allt. Men nu var jag där med barnen och dom tyckte det var spännande att gå och titta men det var inte det roligaste. Men jag tycker det är viktigt att dom också får vete lite och se hur våra förfäder levde och vår historia.

Fina hus Frulle förresten och snart bär det av till Småland för dig passion.

Jag blir också sugen på hus men vi bor förståss bra där vi bor och vi trivs här i radhuset så det blir en senare fråga. Men när man väl hittar det där drömhuset då stoppar väl inget en!

• dfk

Aleta- vilken lokaltidning var du med i, länka, så vi får läsa!
    Vad spännande med orientalisk dans.
    Kattens svans som hänger, verkar den ha ont i svansen?, blivit klämd/biten eller nåt annat som är på tok med den.
    Undersök den noga och kläm försiktigt längs hela svansen och se om den reagerar på nåt sätt. Svänger den med svansen eller hänger den bara rätt ner utan rörelse? Kolla också noga efter fästingar.

• dfk

Vad skönt Aleta att det verkar gå åt rätt håll med kissens svans.

Idag har vi varit ute på sjön och det var alldeles spegelblankt.

• dfk

Hälsa Gotland från mig! Det är så fint där, då kommer du troligtvis kanske passera Nynäshamn också.

villemoa, hallonkaka, mums!

Passion krya på dig! Då skickar jag över något som min man ska göra till oss till efterrätt, ugnsgratinerade smördegsäpplen som är fyllda med mandelmassa och nötter och till det
    vaniljglass á la grädde.
    Om du inte gillar fyllningen kan jag skrapa bort den till dig, men annars tror jag att du kommer älska denna efterrätt.

Cantaton, roligt att få gå på bröllop när ens bästa vän
    gifter sig!

• dfk

Villemoa-jadå- i utbyte mot hallonkaka så delar jag också med mig mera! Måste bara fråga om hallonkakan, är det möjligtvis den sorten med nougat med i som heter prickkaka eller någon annan smarrig du bjuder på? Jag har nämligen lite frysta hallon och tänkte att imorgon ska jag baka något gott, kan vara kul att pröva nåt annat recept.

Svar på tråden Tantvarning 5