• Frulle

Tantvarning 5

Jo då. Vi har avtal.. Usch det var inge kul. Hon var helt söndergråten. Hon blev av med jobbet i förrigår och nu detta!!

TinkerBelle skrev 2009-09-09 19:05:16 följande:
    Du fixar det!Jag hoppas ni har ett avtal.
  • Frulle

jaa jag har sån hemsk ångest för hennes skull. Vi har haft ganska mycket kontakt och hon litade ju på mig och så.
    Hon blev så chockad och ledsen över detta!!
    Men vad ska jag göra??

passionsblomman skrev 2009-09-09 20:32:57 följande:
    Åh NEJ vad jobbigt att meddela det där också då! Usch!
  • Frulle

Jag missade idol igår. Gick och sov kl 21.

Jaha idag ska vi få svar från banken!!! Är ruggigt nervös.. Är tyvärr helt inställd på ett NEJ!!

• Frulle

haha ja nu är det nog lite rörigt för alla kan jag tänka mig! Ok så här är läget!

Den 2/10 får vi köpa loss vår ombildade hyresrätt. Detta lån är redan klart och beviljat. Sen ska vi sälja den så snabbt vi fixat till den lite.

På tisdag den 15/9 ska pappa köpa ut oss från hans hus. Vi kommer ju bo kvar ett litet tag så klart, men vi är iaf då utköpta.
    Och så väntar vi på ett lånelöfte nu till en annan bostad som inte har något med huset eller vår ombildade lgh att göra.

Comprende?

passionsblomman skrev 2009-09-10 08:28:31 följande:
    Mulle, förklara nu hur det är tänkt att ni ska göra och vad det är ni ska låna till! Sälja er lgh? Sälja pappahuset? Köpa nytt hus?
  • Frulle

haha ja då kan ni kanske förstå att det är RÖRIGT i ens huvud nu!! Vill bara få klart allt så man kan lägga sig ner och dö lite..

• Frulle

Exakt!!!
    Vinst får vi. Vi räknar med en vinst på minst 400.000:- Ja minus skatten..

passionsblomman skrev 2009-09-10 08:40:29 följande:
    Sí señora, comprende muy bien! Så egentligen är det värsta som kan hända att de säger att ni måste lugna er tills ni sålt lägenheten så de ser vad ni har att ta från den?Alltså att allt drar ut på tiden lite?För nog borde de säga ja om ni har vinst från den?
  • Frulle

Oj då. Pluttan. Kan tänka mig att dagispersonalen fick lite panik när hon kräktes där!

Sonja68 skrev 2009-09-10 09:55:14 följande:
    Blomman, jag missade detta igår kväll i min iver att se Idol!Tack snälla, så gullig du är Du har redan räknat ut allt, fixat oss jobb, kattungar ja, du är fantastisk Min man har ett förflutet i byggbranchen bl.a. har han jobbat som snickare en kort period, så möblefabrik och montera stolar skulle för honom vara a pice of cake, något han skulle göra med GLÄDJE!Ja, känns skönt att veta att det finns en väg som leder till Småland om det behövs Tinker; Vilken morgon! Tur det inte var hos er det brann i alla fall Mulle; Ja ni har många trådar som hänger löst just nu, förstår att det är pirrigt och mycket att fundera och våndas över, man vill ju bara VETA hur det ska bli med allt så man får knyta ihop säcken. Men bitarna börjar falla på plats för er nu hur som helst, så håll ut!Jag är hemma med lilltjejen, hon började spy i hallen på dagis, så det vara bara att vända i dörren. Hon var trött och låg i morse men annars okej. Vi kom hem, hon har sovit en stund, ätit lite glass och en stor portion gröt. Hon trallar och sjunger och verkar hur pigg som helst nu. Jag tror hon blev dåligt i bilen bara efter den skumpiga vägen vi åkte på. Men på dagis har de ju skräck för magsjuka (vilket jag förstår) så jag tror jag får hålla henne hemma imorgon i vilket fall som helst.
  • Frulle

Är du på tjocken?! Det hade jag ingen aning om!!
    Stora congrats!!!!

Ja en annan blir ev av med jobbet!! Får veta nästa vecka!

• Frulle

Jo jag sitter nog inte i sjön egentligen. Fick ju bara en TILL grej att fundera över..

Vart har du sett att dom söker receptionister??

TinkerBelle skrev 2009-09-10 18:09:59 följande:
    Soldemor - har hinkat två red bull redan i ren frustration, ska nog tat lugnt så det inte blir överslag i hjärnan.Fjällbruttan - grattis! Mulle - Men jobbade inte du för ett sånt bemanings företag?Om inte så kan jag säga tt det kryllar av receptionst och assisent jobb så du behöver inte oroa dig.Passionis - hallå åker du förbi utan att komma på fika?
  • Frulle

Ett av jobben blev jag KÄR i!! Har redan sökt det!!! FY va ivrig jag blev!!!
    Tusen tack.

TinkerBelle skrev 2009-09-10 18:46:12 följande:
    Har inboxat dig.
Svar på tråden Tantvarning 5