• didis

Tantvarning 5

Jo men det är ju stafettlopp! Maken springer 7-8 km och sonen kortaste sträckan 3,6 km (premiär för honom!). Fast det är faktiskt de som springer alla 7 milen själva.

Om han sprang 7 mil vore det väl bara en liten trasa som kom hem i kväll!

passionsblomman skrev 2009-08-15 10:38:23 följande:
    SJU mil!!! Har han blivit från vettet precis???
  • didis

Tack! Jag har inte varit i Köpenhamn (om man inte räknar centralstationen) sedan jag var barn.

Har hört att julmarknaden ska vara fin och julnörd som jag är... Sonen tycker mest det verkar onödigt att åka dit när inte alla attraktionerna är öppna.

Men om inte jag minns fel ligger väl Tivoli rätt centralt? Jag hade en tanke att åka tåg dit på fredagen (jag är tågfreak) så kan man sitta på tåget o dricka glögg, gå på Tivoli och sedan åka hem på söndagen. Risken är väl att jag inte är ensam om att tänka så...

ingenjörsbruden skrev 2009-08-15 11:09:25 följande:
    Julpyntat tivoli med julmarknad är helt ljuvligt för själen!Väl värt ett besök kan jag lova.Sen finns det rätt mkt att hitta på i Köpenhamn osså....massor att se....kan rek en guidad kanaltur....men inte i december direkt! Besök på Operan i Köpenhamn är osså väl värt ett besök....om inte för att avnjuta en opera....så är byggnaden väl värt ett besök.Men Hvidis o Ninnis har säkert bättre koll på fler sevärdheter.
  • didis

Det finns en anledning till varför jag inte är ute o springer utan sitter hemma med mitt te...

Funderar på att baka en äppelkaka, jag älskar att gå ut i trädgården och plocka frukt! Man kan tycka att jag borde tröttnat på det efter 10 år men icke!!

Jo, fallfrukten har jag förståss lessnat på att locka upp. Nu har vi i alla fall en snygg kompost att slänga frukten på.

passionsblomman skrev 2009-08-15 11:23:54 följande:
    Makar som är trasor vill man inte ha!Jag tycker ÄNDÅ det låter förskräckligt jobbigt!*tar lite mera kaffe*
  • didis

Det är det som är nackdelen. På höstarna luktar hela trädgården rutten frukt om man inte tar hand om det hela tiden.

Men nu kommer jag ju inte att vara hemma så mycket den här hösten så jag lämnar med varm hand rutten-frukt-plockandet till maken!

Hinner ni flytta in innan allt ramlat av träden?

passionsblomman skrev 2009-08-15 11:33:18 följande:
    Du får komma och hjälpa mig att plocka päron sedan. Det är två enorma päronträd som är sedan huset byggdes, och de är så fulla av frukt just nu att jag aldrig sett på maken.Utöver det är där massor av andra fruktträd. Det blir nog mycket fallfrukt...
  • didis

Hembakat bröd, det bra längesedan! *minns doften*

Känner igen det där med garderoben, här hemma har sonen rännt iväg rejält i sommar, han har bara några cm kvar så är han längre än mig (då är jag kortast i familjen, buhu). Skulle köpa nya fotbollsskor till honom i veckan - storlek 45!!

Hur gick det till?? En gång i tiden kunde han rymmas i min mage!?

dfk skrev 2009-08-15 12:12:52 följande:
    Här har det bakats rågbröd och frallor så det bara visslar om det.Jag slänger in lite till er också om ni är sugna!Jag håller på att gå igenom kläder i barnens garderober till skolan som ska dra igång. Hm, barnen växer så det knakar. Jag har inte råd att köpa upp hela garderober. Jag får väl sätta ut en annons på Blocket och köpa upp kläder där kanske, ja vad gör man.Julmarknad vill jag också gå på!
  • didis

Nu är snart arbetsveckan slut och det är bara några timmar på bussen innan det är helg på riktigt!

Gu´så skönt för den här veckan har varit riktigt hektisk med ronder, möten och seminarier om vartannat. Och själv har jag inte haft någon koll alls - jag har gått dit folk har visat mig...

Ha det så skönt, tanter, på fredagskvällen!

• didis

Nämen, passion, vad läser jag??

Det är bra orättvist att personer som är så goa föräldrar som ni verkar vara ska få kämpa så hårt!

Skickar dig tusen hårda kramar och lite jasminte, det är tröstande (åtminstone för mig).

• didis

Kanoners!!

Hoppas det blir rejäl budgivning som trissar upp priset.

Nu, damer, ska jag cykla hem och det med en omväg. Vågen och jag är INTE kompisar efter semestern.

Inget mer tröstätande i min ensamhet på kvällarna alltså. *saknar kladdkaka med glass!*

passionsblomman skrev 2009-08-25 17:04:29 följande:
    Nu ringde mäklaren. Det ska vara en till visning imorgonkväll och det är visst minst 5 par som vill titta IGEN! Och massor som ringer så hon sa att det verkar jättebra!
  • didis

Tröstät gärna lite blandat smågodis - lakrits och sockerbitar och sådana där hallon-lakrits-döskallar och...

Är medlem på Aftonbladets viktklubb och jag har 700 kalorier tillgodo idag (fast då är cyklingen inräknad ) - undrar hur mycket godis det blir om jag skippar middagen??

passionsblomman skrev 2009-08-25 17:15:27 följande:
    Jag kan tröstäta åt dig istället. Igår köpte jag massor av smågodis eftersom det vr så förfärligt synd om mig. Och idag är jag ju sjuk så vad vill du att jag ska äta åt oss? Lakrits eller chokladdoppade havrekakor?
Svar på tråden Tantvarning 5