Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Hihi, jag är inte så värst lättskrämd, så du får komma till mig om det blir för hemskt, och trampa runt i mitt sagohus lite.

Frulle skrev 2009-09-07 10:46:04 följande:
    Va söt du är. men jag kan säga så här! du skulle INTE gilla mig som jag är nu! Det är fruktansvärt. Jag är nu som en karaktär i en skräckfilm!!Fortsätter det så här så är jag inte gift länge till..
  • passionsblomman

Bara om du kan några nya innovativa "svärord" jag aldrig hört! Shoot baby!

Frulle skrev 2009-09-07 10:56:35 följande:
    får jag "svära" här inne?
  • passionsblomman

Det var de sämsta försöken hittills!!!

Utom min bästis mamma från vår uppväxt. När hon blir rasande säger hon "Elände! Eländes elände SKIT!"

Mulle, bättre kan du!

Aleta skrev 2009-09-07 11:14:16 följande:
    Haha, min man brukar skratta sig fördärvad när jag ska svära."Järnspikar""Attans""Tusan också"
  • passionsblomman

Men vad fasen Mulle! Ska man inte kunna lämna dig ensam några timmar ens!

Det är klart du ska lägga ner det där!
    Om du tänker att det är större sannolikhet att Zack och Bella börjar röka när du gör det, hjälper inte det lite då för motivationen???

• passionsblomman

Nej det är klart, ville du inte den här gången då?
    Dig tror jag knappast någon tvingar till saker sådär i onödan!

Frulle skrev 2009-09-07 19:08:04 följande:
    Jag slutar när jag känner mig redo och VILL sluta för min egen del. Det går inte att enbart sluta för andras skull..Punkt slut.
  • passionsblomman

Sonja, det förstår jag mycket väl att du känner dig stressad över!

Jag menar, om man har gäster där alla chippar in och man hjälps åt, då kan man vra hur många som helst hur länge som helst-nästan.

Om man har folk som verkar tro att det är hotell, fast gratis-då är det någon dag man pallar. Och du JOBBAR ju redan!

Jag tycker gott att du kan planera med din man lite Ryska/svenska grejor som han kan fixa. Och "jag tänkte att idag skulle vi laga det HÄR tillsammans" kan du väl också ta till? Gärna låtsas att du behöver deras hjälp med ngt recept eller så...

• passionsblomman

Underbart!

Han har ju alldeles rätt!

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:40:46 följande:
    Hihi, nu ringde min man och när jag uttryckte min oro så skällde han nästan ut mig och sa att jag ska inte ens oroa mig eller tänka på det. "De är vuxna, det finns restauranger eller så får de själva göra iordning nåt om de är hungriga, tänk inte på det. Vi lagar middag som vi brukar, men lunch får de fan fixa själva".
  • passionsblomman

Nä JUST det!

Lyssna nu på din make Sonja!

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:41:27 följande:
    Hans kommentar: "Du är väl inte deras personliga kock heller" tyckte jag var bra
  • passionsblomman

Sedärja!

Det är ju gott om man påminns om det lite då och då.

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:52:06 följande:
    Jo, jag kom just på att det fanns en anledning, eller två, till varför jag gifte mig med honom ♥
Svar på tråden Tantvarning 5