Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Egentligen står jag knappt ut med Idol i början, för jag lider så SVÅRT av alla galna och dåliga...men shit, ibland får man sig ett garv!

Han som Bagge undrade om han inte kunde sänka tonarten lite..

• passionsblomman

Jamen såklart jag ska!!!

Frulle skrev 2009-09-09 08:43:24 följande:
    Nu ska jag vara lite seriös här ang blommans hus!!Visst SKA du bjuda in oss tanter på riktigt??!!
  • passionsblomman

Men fyyyyysatan vad vedervärdigt alltihop låter!

STACKARS din man och DJÄVLA förbannade skitbyråkrati att hålla på att hålla på att slåss med jela förbannade tiden!!!

Nu räcker det för er del ett bra tag tycker jag allt!

Sonja68 skrev 2009-09-09 14:57:47 följande:
    Tack!Han bröt armen för 10 år sedan i en allvarlig bilolycka. Opererades i sitt hemland där han låg inlagd 3 månader samt "rehabiliterades" i 6 månader. Armen har varit konstig och sned hela tiden, men min man har varit glad att han haft nån arm alls, för på första sjukhuset han hamnade på ville de amputera den...Så han har jobbat på med den armen och t.o.m spelat bandy.Men efter 5år med tunga lyft på jobbet började han få rejält ont. Då upptäcker ortopeden att ena benpipan i armen är felläkt, dvs både felvinklat och felroterat. Den andra benpipan är inte ens läkt utan "hänger löst".Så det blev OP med transplantat från höftbenen i oktober förra året. Ena benpipan läkte fint, men den andra läkte inte. Vid operationen har man varit tvungen att skrapa bort så mycket "extraben" och grejs som bildats kring brottet och då skadar man blodtillförseln i skelettet=det som påskyndar läkningen. Ny operation i juni, med nya transplantat. Röntgen efter 6 v visade ingenting, för tidigt sa läkaren, och ny väntar vi och våndas på ny röntgen 1 oktober.
  • passionsblomman

Igår skulle jag bli uppringd av min läkare mellan 12 och 13.
    Kl 15.40 hade han fortfarande inte ringt.

jag hade då redan ringt upp och påmint i receptionen en gång. När jag gjorde det IGEN så var jag så arg att jag skrek

"fattar ni hur oförskämt det här är och att det SUUUUGER!!! Mitt liv räknas faktiskt ockås oavsett om jag är sjuk eller arbetslös och nu råkar jag vara båda och får jag inget nytt sjukintyg men inte påanmäler mig idag innna 16 på af, då får jag ett glapp i systemet och både SGI och a-kassa räknas om till lägstanivåer/garantinivå, istället för på min senaste inkomst.
    Nu är jag på väg till af och jag väntar därutanför i exakt tio minuter till och nu RINGER han mig ögonaböj för tiden jag hade att vänta är SLUT och har GÅTT!!!"

Inte en paus eller ett andetag på hela ramsan! Hon kopplade mig.

jag fick förlängt och ett intyg idag som gällde från igår.

Att man ska behöva bli arg jämt och ständigt...

Aleta: jga tycker du ska choklada i ditt liv. Då kan jag bli återförsäljare på mitt ställe som jag ska ha!
    Lokalt samarbete!

• passionsblomman

Åh NEJ vad jobbigt att meddela det där också då! Usch!

Frulle skrev 2009-09-09 19:54:27 följande:
    Jo då. Vi har avtal.. Usch det var inge kul. Hon var helt söndergråten. Hon blev av med jobbet i förrigår och nu detta!!
  • passionsblomman

Tinker, tack för kramar, det är alltid bra. Fast det där med läkaren var mest så jäkla irriterande då man själv bara kan sitta och vänta, för att det inte GÅR att ringa upp dem och komma direkt fram.

Jag tycker det är så konstigt att först när man blir skogstokig och själv HÖR hur otrevlig man blir, DÅ görs det saker.

Det som är svettigast i vårt liv just nu är annars att ingen köpt vår villavagn än. På tisdag ska vi flytta och då ska tomten vara tom. Hallå! action tack! Allt annat har ju fixat sig, inte fasen sska den här grejen krångla nu väl?

• passionsblomman

Det börjar nu kl 21, för att det varit VM-kval match för svenska fotbollslandslaget!

Sonja68 skrev 2009-09-09 20:56:38 följande:
    Passionis: Ja, visst blir man trött på att jaga läkare, remisser och sjukintyg... Suck. Och att man alltid ska måsta BRÅKA om allt och bli en riktig jävla satkärring med huggtänder innan det händer nåt.Frulle; Jättejobbigt. Förstår att du känner ångest, men som sagt du hade väl inte så mycket att välja på?Tinker; Tänker på dig och din familj.Varför var det inge´IDOL. är det nån som vet?
  • passionsblomman

Förresten tycker jag visst du kan ta din familj och flytta Sonja! Till Småland!

Din man kan jobba på min sambos polares möbelfabrik och montera stolar. Det är inte alls värst mycket tunga lyft!
    Och så kan dina flickor komma och ha varsin kissekatt hos mig som om det vore deras fast inte hemma...

• passionsblomman

Mulle, förklara nu hur det är tänkt att ni ska göra och vad det är ni ska låna till! Sälja er lgh? Sälja pappahuset? Köpa nytt hus?

• passionsblomman

Sí señora, comprende muy bien!

Så egentligen är det värsta som kan hända att de säger att ni måste lugna er tills ni sålt lägenheten så de ser vad ni har att ta från den?
    Alltså att allt drar ut på tiden lite?

För nog borde de säga ja om ni har vinst från den?

Svar på tråden Tantvarning 5