Hejom fejom!
Ja, här har det ju såklart hänt massor! Gud vad ni kräks och snorar! Själv har jag för egen del mest gråtit.
Det är en del känslor inblandat i att lämna sitt hem, stänga dörrar och åka iväg långt. Låsa upp nya och tro att det ska vara hemma liksom att säga hejdå till sambon för ett par veckor framåt och bli ensam med allt det nya...
Mest av allt har jag dock varit fullständigt slutkörd och min kropp har sagt ifrån på skarpen. Jag har bokstavligen fått lov att ta det väldigt stilla för mina armar, nacke och axlar har totalstrejkat.
Det är nog faktiskt tur att jag inte haft någon dator, för det blir inte direkt bättre av att sitta vid den med all den värken.
Nu har jag iallafall insett ett riktigt dunderplus med placeringen av mitt hus: bredvid mig finns ett SPA och min granne är alltså massör!
Och duktig! Så jag var hos henne igår och ska dit igen imorgonbitti.
Vad katter beträffar så är mina aningen fundersamma och säger högt någon slags mening om faktumet att de blivit tvångsförflyttade. Kattungarna har jag mest i hönshuset, för dem vågar jag inte släppa ut och där får de åtminstone var både ute och inne.
Nu ska det hittas hem åt dem också...