Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

På tal om reaktioner: I fredags firade vi ju äntligen att vi flyttat hit och att hela familjen nu är samlad. Jag drack ETT glas vin, och ETT glas Champange.

Jag får ibland migrän av vin, så jag brukar vara väldigt försiktig.
    Vad jag inte alls tänkte på var att jag ju hade varit och fått massagebehandling på morgonen. Det är ingen fjös-och-fjant-massage, utan rejält och rätt djupt i muskulaturen.

Man kan få ganska kraftiga reaktioner bara av det-UTAN vin.

I lördags när jag vaknade hade jags sådab fruktansvärd huvudvärk att det kändes som att ögat skulle ramla ur på vänstersidan. Bara att ligga blickstilla och vänta tills det gick någorlunda över.

• passionsblomman

Cantaton: Ja, nu har jag varit på massage igen här på morgonen, så nu är jag sådär mosig som man blir. Jag dricker inte vin idag tror jag utan håller mig till kaffe.

Sonja: Visst är det förbålt tråkigt med den där migränen! Jag menar, vinet är ju så mycket av smaksensationerna med en middag, så man vill ju ha med det, och särskilt när det ska vara lite extra festligt.
    Det är så TRIST att inte veta om det ska bli ett sådant bakslag. Och inte går det att göra något åt heller.

• passionsblomman

Åh vad roligt!

Cantaton skrev 2009-10-05 11:18:44 följande:
    Ja, eller båda. Men jag fick precis ett jättejättefint mail från ett av "mina" f.d. brudpar, så det lättade sinnet lite Mår du bra?
  • passionsblomman

Men AAAAAAAH!

Vilket SKIT!!!
    Frulle skrev 2009-10-05 19:51:41 följande:
    Ja man får vanliga reklam-sms som tex: köp 5 nya ringsignaler för bara 30:-/mån. Så fort man öppnar dom sms så dras pengarna..
  • passionsblomman

Solde, vad KUL! Hålle med Aleta, du måste förvrana så vi vet!

Mulle: Javisstja! Jaha, men du kommer väl och hälsar på mig eller huuur!!! Så vi lär ju sese. Vi ska ju för 17 ha fest framöver.

Tinker, ser man alltid att det är sådana sms då?

• passionsblomman

Inte jag heller! När det är MMS gör jag det, men inte SMS.

Aleta skrev 2009-10-05 21:19:59 följande:
    Vad praktiskt att kunna se första orden i SMS:et, det kan inte jag.
  • passionsblomman

Numera, när jag har en lite nyare telefon kan jag, men du skulle sett killen i butiken när jag skulle byta in min gamla...
    Jag sa "Jaja, jag VET att jag är den sista dinosaurien,. Tyst nu och visa mig en vettig ny telefon, så kan du i lugn och ro garva ihjäl dig i fikarummet sedan."

Aleta skrev 2009-10-05 21:22:17 följande:
    MMS kan inte jag ta emot.
  • passionsblomman

Mulle: Nu har jag sett till att introducera min son i Handbollens värld!

I hans årskull finns bara Handbollsskolan på torsdagar, men han fick dispens att hänga med laget Pojkar -99/-00. Vi var på provträning idag och han tyckte det var jättekul!
    Tränarna har både på hHandbollsskolan, Innebandyskolan och nu ikväll sgagt att han har en jättebra bollkänsla och spelförståelse! *glad*

Svar på tråden Tantvarning 5