Hallå kära vänner!
Tänkte berätta om min dag i shoppingmeckat Ullared, o liksom kontra in med en del jag såg in real life. Häng med ....
Alltså, bussen rullar in på varuhusets parkering runt 06.30. Jag känner mig redo, o har makeupat mig i skydd av den tidiga timmens mörker Dessutom har jag intagit en regäl näringsrik medhavd frukost. Då jag går ur bussen säger jag till chaffören: Det är nu det börjar. Slinker ner en 5-krona, och får en egen varuvagn. Då jag färdas framåt möter jag folk som redan har packat med varor i sina varuvagnar.
Efter att verkligen gått i andras fotspår hamnar jag i en kö som bara är 75 m lång. Jag börjar småprata med bakom,o framåtvarande människor, (kvinnor). Man vill ju få en inblick i mysteriet shoppinghuliganer Somliga pratar m mig,o vi skrattar frisk åt hela situationen. Andra ser ut att vara helt inne i sig själv, spanar ivrigt framåt, o laddar järnet. Kön bakom oss är nu ca. 300 meter lång, o folk strömmar till hela tiden.
På pricken 7.00, går tåget, rassel, rassel. Det liksom hårdcore gnisslar då alla beger sig mot mål. Väl inne i Mecka blir jag stående i funderationer en stund, det är mycket info att ta in. Folk har skitlånga handskrivna inköpslistor i handen, o fixar effektivt sina kundvagnar m små blåa varukorgar. Så kallad pimp up your van.
Jag å min sida vecklar ut min utskrivna karta över varuhuset, o krumbuktar mig framåt höger, framåt vänster o framåt rakt fram. Lovar mig själv att backning är förbjudet! Kollar tröjot åt sonen, Smillakläder, o kikar in på damavdelningen. Ganska lugnt ännu ..... behöver gå på toa, har ju kartan. Så fiffigt. Jag kör slalom dit, noterar att nu är det MYCKET folk i varuhuset. Då jag kommer in i ett av toabåsen ser jag en egendomlig människa i spegeln. Alltså jag har mascara även under ögonen, o den blåa ögonskuggan ...... tja den både finns,o inte finns. Lägg märke till att jag i denna minut är något fashionista-ego-skadad.
Tjapp, tjapp återvänder till platsen för shoppingmaraton, kollar in, lägger i vagnen. Vandrar, slingrar mig i nått jag tror är framåt. Plockar bort några nyss ilagda kläder,o undrar hur fanken jag tänkte för någon sekund sedan. Då jag fann dem, slet åt mig dem, o la (slängde) ner dem i varukorgen. Hjärnsläpp, el rent utav en ny klädstil
Jag kollar min klocka, 9.00 och skrattar lite åt tanken att jag denna tidiga timme shoppat i två hela timmar! Hahahaha.....
Vi har fått "order" om att köpa gula mega jättestora ikealiknande påsbagar. Jag frågar en annan kund om var de finns o beger mig till motsatta sidan av GEKÅS enorma shopping kvadratmetrar. På vägen dit frågar någon var den barnoverallen fanns, ja den som alltså fortfarande ligger i min vagn. Någon annan vill ha råd ang storlekar. Jag svarar artigt, medan jag våldsvarvar mitt eget shoppingvagns- fordon som vid ett parallelslalom-lopp. Hittar till platsen för de berömda påsbagarna, bara en kvar, ibland har man tur!!!!!!! Jippie!
På vägen till en av femtiotalet kassor grabbar jag en flaska Ullareds eget framtagna kolsyrevatten. I´st that amezing! Shoppar chokladask till sonen, gardiner, och lite til Kommer välbehållen, slutkörd m på ett fullkomligt strålande humör ut ur varuhuet. Noterar hur TYST det är där ute. Andas in - blåser ut, och bara är tant Liz. Jag bestämmer mig för att äta, köper en sorts nachotallrik av småflirtande yngre män i en korvmojjebarack. Sitter ute och äter, noterar så många långa/korta, smala/tjocka, snygga/fula shoppingsugna människor. Halleluja fred till folket.
Då vi alla sitter i bussen, blivit kontrollräknade och är på väg hem. Tar jag på mig min medhavda fleecejacka, min medhavde fleecefilt, lägger fram min medhavda kudde. Tar av mig skorna från mina söndervärkta fötter inklusive ben. Stoppar i mig antala 2 ryggvärksmedusin och ler saligt. På hemvägen halvsover jag, ler, och tänker på allt jag fått se o uppleva denna dag i Ullared. Helt fuckin sanslöst galet! Men visst ska jag åka ner igen före jul. För det kan ju tänkas att det fortfarande finns några saker som har potensiell julklappsstatus kvar på GEKÅS hyllor.
Nu mina goa tantvänner är jag frukosthungrig och behagligt mystrött. Men leve shoppingen, hurra, hurra, o hurra!
Ha en bra dag!