• Heloise

Tantvarning 5

Hello!

Jag har ägnat mig åt att läsa de senaste dagarna; 8 böcker har jag klarat av på 4 dagar och nu är jag inne på den 9.
    Nu ska jag ta en promenad och lyssna på den 9 boken och bränna lite fett.

Jag är med i viktminskningsgruppen from imorron!
    Viktväktarna och promenader blir min grej, vv fungerar bra på mig och det tillfredsställer även mitt list behov

Jag hänger inte med så mkt på det ni skriver men jag ska bättra mig, så fort jag kommit ur den här hysteri fasen. Jag läser alltid mkt men ibland blir jag nästan som en knarkare och måste läsa mer och mer och mer.

Skolan börjar om en vecka och det brukar ta död på det mesta av min livsglädje och kundskapstörst.

kram på er

• Heloise

jag är hemkommen ifrån promenaden och avslutade med att "nästan" sätta mig på lilla Tirza, death by ass som min hubby så fint uttryckte sig.

• Heloise

Tja Tinker jag går förbi ICA så har jag gått upp i vikt, jag antar att en del har lättare än andra för att fetta på sig
    Hos mig är sälgenerna i största grad aktiva om man säger så

Jag gillar pointssystemet och är dessutom van vid det, man räknar och håller man sig till sina points så går man ner. Problemet är ju att hålla sig till dem...

Kolhydrater är min största fälla; psata, ris, potatis och bröd mmm, har dock inga problem med att vara utan kött. Vilket ju inte alls funkar med Panzer som gärna äter en halv ko och sallad.

• Heloise

Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag klarade datbas uppgiftem 3 gången gillt och skam den som ger sig!

I dag kom våra tackkort( vi beställde dem igår) det går undan ibland haha, jag har skrivit alla adresser och funderar nu över om jag ska vara jävlig och skicka ett tackkort till min elaka bimbobarbie syrra i USA; hon har inte ringt/mailar/smsat/skickat kort och det var 1 månad sen vi gifte oss. Det senaste jag hörde av henne var "håll en plats till mig så hör jag av mig ett par dagar innan bröllopet"( detta var 2 veckor innan) dagen innan bröllopet antog jag att hon inte skulle komma, så vida inte stålmannen flög hit henne. Efter det nada inte ett livstecken, jag skulle bli orolig om det inte var så att hon ringde precis alla andra utom mig... mmm love is in the air!

Men nu får det vara nog, jag tänker skriva ett mail till henne och tala om för henne att det känns skönt att hon lagt ribban!

• Heloise

Jag har kanske inte världens bästa kontakt med just den syrran men tillräckligt bra för att hon ska ringa och säga "Hej lilla syster, vad jag hoppas ni hade en underbar bröllopsdag och jag önskar att jag kunnat vara med" , men å andra sidan är det här ju syrran som sa att en solitär på 0.35 c var mer passande för mig med tanke på mitt "yrke"( dvs 5 års unversitetsstudier), hon hade ju en 1.5 c och det passade ju bättre för henne( 2 år på handels och en karriär som sekreterare) inte för att det spelar ngn roll, men om vi ska jämför utb och yrkesval så ligger jag lite bättre till rent akademiskt om man säger så ... Hon är helt jäkla bananaz.

• Heloise

woot Blommis! Wow så spännande, jag håller på Mulles knän!

Full fart idag, jag har uträttat massor med ärenden i dag och spenderat en massa pengar.
    Vi hade typ saltgurka och sylt i kylen och frysklampar i frysen, jag får panik när vi inte har nått hemma. Sen har jag köpt fancy hårprodukter, och en BH, höll på och trilla omkull när tanten pressade in flickorna i en 85 F!!!! Seriöst jag släpar runt på två badbollar tydligen, dessutom kostade den en smärre förmögenhet(800kr).

Nu mår jag bättre och flickorna bättre och kylen och frysen är fyllda med mat. Tänk om det blir krig, hur länge överlever man på saltgurka och sylt?

Nu ska dödssjuka Panzer( dvs en karl med förkylning) och jag kika på "En vampyrs bekännelser" och äta tiramisuglass.

puss på er!

• Heloise

jaha nu har Panzer smittat ner mig oxå. Vi måste gå och vaccinera oss mot svinflunsan, eftersom vi jobbar i en affär som dessutom ligger 30 från tågstationen. Jag kommer inte att tid att vara sjuk i höst och förra året var bara en lång kavalkad av förkylningar.

Vi ska in till stan lite tidigare och köpa pyjamas och tofflor till Panzer, han fryser hela tiden.

Mulle: jag hoppas verkligen inte att det är nöff nöff.

Härligt med fredag!

• Heloise

Fast det finns en hel kvinnor som faller för snälla män oxå... Panzer är jättesnäll och jättesexig det går alldeles utmärkt att kombinera

• Heloise

Men det är tragiskt, och onödigt! Stackars barn!

Jag skulle ringa mödravårdscentralen idag, de har på fullaste allvar telefontid mellan 8-9 och 13-13:30, varför ens bekymra sig med telefontider om det är 1.5h per dag, förutom fredagar då har de bara mellan 8-9. Helt jävla värdelöst!

• Heloise

mera pengar åt Blomman!!

Vårt nya tillskott i familjen är alldeles underbar, och väldigt billig just nu. I natt hade hon ner alla 4 blommorna i vardagsrummet och 2 krukor gick sönder, dessutom vart inte blommorna så där jättelyckliga över att mosas. I morse städade jag upp allt och så vek jag tvätt och hörde en duns, då hade den lilla svarta knuffat ner den blomman som klarat sig bäst, så nu är den oxå krokig, avbruten och väldigt ledsen.

Annars är det mest full fart, inget eller ingen går säkert i vårt hem. Igår fick hon första vac-sprutan och hon väger 1.7kg.

De andra missarna tolererar henne men är inte direkt överförtjusta i sin lillasyster. Kan ju bero på att hon jagar dem och attackerar dem så fort de sticker fram nosen. Helt ljuvlig är hon dock och en stor källa till glädje.

I dag är panzer och jag i tidningen. Jag måste gå en sväng för jag är rätt förbannad och känner för att ha sönder saker men det blir så dyrt nu när Tirza oxå har sönder saker att jag får ta en promenad ist.

kram på er

btw Jag har hormonspiral och det är det bästa som finns, ingen mens men jag har fortfarande ägglossning( tillskillnad mot p-piller), den som uppfann hormonspiral borde få nobelpriset eller nått! CVisst gjorde det ont att sätta in den men med tanke på att jag slipper mensvärk 12 ggr om året så tar jag den 10 min smärtan varje dag i veckan.

Svar på tråden Tantvarning 5