Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Imorgon ska jag nog beställa blommor :-) Smakråd tack

Imorgon bär det nog av till floristen. Jag har fastnat totalt för en bukett i mitt galleri. Dels är det den orange lilla bilden. Bara älskar färgen. Under den är en rosa bukett, som jag vill ha i en varm röd (rosor) som bas med orange rosor i, röda bär, fresia eller Alstroemeria. Med ett svart band runt med pärlor instuckna. Tärnarn ska ha svart klänning så jag tänkte att det skulle matcha. Till tärnan tänkte jag ett arrangemang med svarta fjädrar, röda/orange blommor med pärlor i.

Vad tror ni? Bli det snyggt eller är jag helt ute och cyklar? Morsan och syrran tyckte inte att det var något att hoppa högt över. Ja vet att det är jag själv som ska vara nöjd, men vill gärna höra er åsikt.

• Svar på tråden Imorgon ska jag nog beställa blommor :-) Smakråd tack
  • Boomtown

Åh tack! Du är den första som säger det. Då kanske jag inte tänker helt fel då.

• Boomtown
    Villemoa skrev 2009-07-08 22:59:32 följande:
    Jag tycker det låter jättefint ihop!! Fin tanke också att matcha det svarta bandet med tärnans klänning Lyssna inte så mycket på mamma och syrran, det är ju DIN bukett!
    Tack!!

Det är syrran som ska vara tärna så jag hoppas hon blir nöjd med sitt. Det är ju bra att de är ärliga såklart, för annars är ju åsikten inget värt. Men jag vill ju att alla ska tycka att det är jättefint ju
    Och det tyckte ni så då blir jag så glad och mer säker i mitt val. Det blir ju lite som en höstbukett men vi gifter oss 30 augusti, sommarens sista dag så det borde väl passa in.
  • Boomtown

Passionsblomman:
    Ska snart åka men ha helt plötsligt beslutsångest! Men jag vet att jag inte vill ha Något som alla andra har. det gäller väl att lita på floristen att hon plockar ut rätt färger.

Vid havet:
    Din bukett låter kanonläcker! Vågat och häftigt.

Puppis:
    Kul att du säger det. Elegant är ett av mina ord jag kommer att säga till floristen, och romantiskt. Så kanske hon förstår hur jag vill ha det.

• Boomtown

Jag tänker nog också ge dom ganska fria händer. Fast när jag skulle köpa studentbukett i en annan affär höll jag på att dö. Hon höll upp 2 färger som skrek tillsammans. Så den affären väljer jag inte! Jag är själv inte så jättebra på att matcha färger så jag hoppas dom är proffs.

Svar på tråden Imorgon ska jag nog beställa blommor :-) Smakråd tack