• Boomtown

Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.

Jag har legat sömnlös i flera veckor och tänkt på färger och former på brud och tärnbuketten. Jag har kollat igenom flera tusen bukettbilder. Vi kör en stram budget och detta är första gången jag beställer blommor till mig själv. Det kändes både pirrigt och jätteroligt. Jag hade pratat med en florist tidigare och det kändes jättebra. Men nu var hon upptagen så jag fick hennes kollega.

Jag hade tänkt mig en bukett med röd som bas och orange rosor
    Tärnbuketten skulle byggas ut lite med fjädrarna i galleriet med lite rosor. Inga problem sa floristen sist.

När jag säger vad jag ska ha så har hon varken blommor i affären eller bilder på det jag vill ha. Och jag vågar absolut inte chansa med det för hon förstår inte vilken nyans jag menar. Hon försöker att pracka på mig Gerbera m.m. som jag inte har tänkt mig. Men så säger hon att hon kan plocka av kronbladen på Gerberan för att få med det bruna. NEJ TACK! Jag säger att jag vill ha rosor, fresia men det säger hon inte passar ihop. Det blir ett rörigt intryck! Men ALLA bilderna (som hon knappt kollade på)som jag hade med mig hade det och dom tyckte jag var jättefina. Efter mycket tjat så blir det beställt en vit bukett med vita rosor, vit fresia, röda bär, gröna sallal blad runt. Pärlor i, och på skaftet med svart sidenband. Jag hoppas hon gör ett bra jobb för annars gråter jag. Känns lite konstigt då det inte var det jag hade tänkt mig.

Tärnbuketten var en mardröm. Hon tänkte kapa fjädrarna, lägga rosorna längst upp. Jag tänkte mig en liggande bukett med rosorna på mitten. Hon tittade på mig som om jag var knäpp. Och så tyckte hon inte att det passade in i stilen. Så det blev inte det heller. Jag kör på en liten kopia av min.

Var bara tvungen att få ur mig min besvikelse.

• Svar på tråden Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.
  • Cantaton

Kommer du inte att ångra att du beställde en annan bukett än den du tänkt dig? Finns det ingen annan florist du kan gå till? Denna verkar ju inte alls ha förstått dig eller ens lyssnat på dig.

• suzem

Men herregud, det är ju DU som är kunden och det är DU som bestämmer vad du vill ha! Jag hade blivit jättearg och sagt att det är det HÄR jag vill ha, PUNKT! Hoppas du blir nöjd med blommorna!

• Pizan

Byt florist. Jag hade den känslan innan jag träffade frisörskan som skulle göra mitt hår och jag ångrade sen jättemkt att jag inte böt frisör innan hon hade hunnit få sätta saxen i mitt hår.

Då får ju inte ens de färgerna du ville ha från början så om inte tiden är för knapp så tycker jag du ska söka dig vidare.

• Taha

Du betalar henne, därmed ska hon göra buketten som du vill ha den oavsett om hon anser att det blir världens fulaste bukett. Eller så ska hon avsäga sig uppdraget.

MEN, kom ihåg att inte låta buketten förstöra er dag. Det här är en underbar dag för att fira er kärlek.En bukett, tårta, regn etc spelar i slutändan ingen roll och kan på intet sätt förstöra er dag om du inte låter den göra det.

Min väns far hamnade på sjukhuset fyra dagar innan hennes bröllop och missade den. Några veckor senare gick han bort. Så var glad över dagen och nonchalera alla petitesser för i jämförelse med vad som faktiskt kan gå fel så är det mesta bara petitesser.

Kram och lycka till

• ToastmasterMarie

stackare. Håller med alla andra som skrivit här. Byt florist om du känner dig minsta tveksam, eller gå tillbaka och försök kräv att få tala med den andra personen i butiken.

Det finns ju en andledning till att du har letat, frågat och undersökt vilken färg och vilka blommor som du vill ha i buketten tidigare. Även om floristen ska tipsa om vad som passar eller inte så är det du som kund i slutändan som bestämmer.

Jätte dåligt att hon inte tittade på bilderna du hade med dig.

• mongård

hej ja bytt florist det är din dag så du får det som du vill tänk om du ångrara dig annars det är nu du kan ändra dig inte sen hoppas det årdnar sig
    lycka till med bröllopet

• Boomtown

Hej allihop! Tack för ert stöd.

Visst är detta en bagatell när det finns så mycket annat i livet som är viktigare. Man blir lätt uppretad för smådetaljer. Men jag blir så förbannad när folk försöker att pracka på mig sin egen smak och att jag ska betala för det. Vi är ju inte rika precis. Syrran skrattade åt mig när jag berättade det. Hon undrade om floristen inte såg min flackande blick. Jag gör visst så när jag är arg. HEhe. Det som stör mig mest är att jag inte fick min speciella tärnbukett. Jag har lugnat ner mig lite nu. Konstigt att hon säger att Fresia och rosor inte passar ihop, det är ju så i var och varannan bukett nu i tidningarna. Jag har lagt in en bild i galleriet på hur den kommer att se ut. En ganska dålig bild som är scannad. Det kommer att vara bara vita blommor och röda bär i. Hoppas verkligen den kommer att bli bra.

• Leksi

Hej TS!

Jag hade rosor och freesia i min brudbukett och det gick så bra så!

• Boomtown
    Leksi skrev 2009-07-09 20:31:21 följande:
    Hej TS!Jag hade rosor och freesia i min brudbukett och det gick så bra så!
    Så du tror jag överlever denna fatala modemiss? hihi
    Jag tycker att det är otroligt vacket och romantiskt. Är det blå fresia i din bukett? Underbar! Väldigt skir och sommrig.
  • FiaLottaoälsklingen

du måste ha träffat på en MKT otrevligt och icke serviceminded florist - KUNDEN BESTÄMMER!! sen kan man alltid påpeka att priset eller tillgången inte passar säsongen osv. men att säga att rosor och freesia inte passar ihop är löjligt.

om du ville ha en röd och orange bukett så SKA du ha en röd och orange bukett inte bli påprackad en vit, helt befängt

om jag fattade det rätt så pratade du inte med den florist som du pratade med första gången? om du kan och har energi till det skulle du gå in och be att få prata med den du pratade med först och förklara att du inte vill ha en vit bukett, hon lät ju mer vettigt att diskutera med

blir så arg när jag hör om människor som beter sig så här!

lycka till

Svar på tråden Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.