Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.
Jag har legat sömnlös i flera veckor och tänkt på färger och former på brud och tärnbuketten. Jag har kollat igenom flera tusen bukettbilder. Vi kör en stram budget och detta är första gången jag beställer blommor till mig själv. Det kändes både pirrigt och jätteroligt. Jag hade pratat med en florist tidigare och det kändes jättebra. Men nu var hon upptagen så jag fick hennes kollega.
Jag hade tänkt mig en bukett med röd som bas och orange rosor
Tärnbuketten skulle byggas ut lite med fjädrarna i galleriet med lite rosor. Inga problem sa floristen sist.
När jag säger vad jag ska ha så har hon varken blommor i affären eller bilder på det jag vill ha. Och jag vågar absolut inte chansa med det för hon förstår inte vilken nyans jag menar. Hon försöker att pracka på mig Gerbera m.m. som jag inte har tänkt mig. Men så säger hon att hon kan plocka av kronbladen på Gerberan för att få med det bruna. NEJ TACK! Jag säger att jag vill ha rosor, fresia men det säger hon inte passar ihop. Det blir ett rörigt intryck! Men ALLA bilderna (som hon knappt kollade på)som jag hade med mig hade det och dom tyckte jag var jättefina. Efter mycket tjat så blir det beställt en vit bukett med vita rosor, vit fresia, röda bär, gröna sallal blad runt. Pärlor i, och på skaftet med svart sidenband. Jag hoppas hon gör ett bra jobb för annars gråter jag. Känns lite konstigt då det inte var det jag hade tänkt mig.
Tärnbuketten var en mardröm. Hon tänkte kapa fjädrarna, lägga rosorna längst upp. Jag tänkte mig en liggande bukett med rosorna på mitten. Hon tittade på mig som om jag var knäpp. Och så tyckte hon inte att det passade in i stilen. Så det blev inte det heller. Jag kör på en liten kopia av min.
Var bara tvungen att få ur mig min besvikelse.