Inlägg från: Vid havet |Visa alla inlägg
  • Vid havet

25/7 Here we go...

Får jag vara med här också? Gifter mig den 24:e nämligen och det är ju lite udda eftersom det är en fredag

Ganska mycket är klart men också många detaljer som sak fixas. Kläder till alla är klart förrutom skor till bonussonen, ringarna är klara och fixade, blommor beställda, hindersprövning inskickad... bordsplaceringen nästan klar så även gästpresentationen.
    Ska till vigsel/festlokalen i helgen och titta lite och bestämma det sista.

Börjar känna mig jättepirrig nu. Om två veckor smäller det

• Vid havet

Jobbar sista veckan innan semestern och det är så lungt att man kan somna. Tur man har annat att pyssla med

Håller på med bordsplaceringen och gästpresentationen och tittar över vigselakten. HUR ska jag klara av att säga löftena utan att börja storgråta? Måste öva, öva och öva så att jag inte får en black-out tror jag!

Var på lokalen igår och stämde av det sista och det mesta börjar bli klart nu.

11 dagar kvar...

• Vid havet

Bordsplaceringen klar, gästpresentationen klar och så har jag pratat m floristen ang. hårblommor. Vattenfast mascara inköpt och igår gjorde jag fotbad.
    Smågrejer kvar att fixa med men det går framåt och det är skönt att kunna bocka av saker från alla mina listor.

Ang. slöja beror det ju på hur den sitter antar jag - om det bara är att ta av den? Är frisyren fin utan? Ska inte ha någon så det bekymret har jag inte

• Vid havet

Måste han ha fin-fin skor då? Kan han inte ha tex svarta tygskor (typ vans)?

Min bonusson ska faktiskt ha svarta conversekängor. Det blir jättetufft!

Tess80 skrev 2009-07-14 17:54:46 följande:
    Jag har kollat lite nu på brandos (tack för tipset föresten he he) Men jag hittade inga där....och sedan så är det lite kris med tiden också om man ska beställa skorna. Vet ju inte om dom hinner komma i tid....Men där jag har varit inne o kollat, som på DinSko och Skopunkten så fanns det inga lite finare skor till pojkar...*suck*
  • Vid havet

Vår VF ligger på sjukhus. Bra va?

Tack och lov finns det en back-up-tant som kommer viga oss om han inte blir frisk - men ändå. Vi har ju en ceremoni vi själva knåpat ihop med texter och musik och egna löften. Den måste hon ju få innan! Blir att ringa kommunen i början av nästa vecka för att höra hur det blir...

Lyckades mitt i chocken förhöra mig om hur HAN mådde Moget av en brud 9 dagar innan tyckte jag.

• Vid havet

Funderar på det där med ris också. Jag tror att jag ska be mamma fixa något - så att det bli nåt kastat. Är inte jättebrydd men det hör ju lite till. Vi vill dock inte ha såpbubblor eftersom vi tycker det är lite mycket barnkalas över det.

StinaochTomas skrev 2009-07-16 10:11:11 följande:
    Fjärilarna börjar sprida sig i maggropen tycker jag.. Har svårt att somna.. Men gud så spännande det ska bli!!! :)Idag ska vi skriva ut vigselprogrammet.. Plus handla lite dricka till festen.Jag har en liten fråga.. Hur gör ni med ris? Mina föräldrar säger att det ska vi inte fixa utan det är upp till gästerna, men de senaste bröllopen vi varit på så har brudparet haft korg med påsar med ris/rosblad/puffat ris.Vi tänker ha puffat ris på bröllopet, eller ska man ha vanligt ris?Idéer/tips tages emot med tacksamhet.. :)
  • Vid havet

Hade första stressdrömmen i natt. Det var en kombo över att både jag och min sambo fick fotoböcker från vår möhippa/svensexa men att fotona bara var på våra barn som åkte skidor (hemsk tanke eller hur? ) och sen så stod jag vid spegeln och såg att jag hade JÄTTEMYCKET hår under armarna. Vi talar decimeterlångt - som jag på nåt sätt inte sett utan upptäckte på bröllopsfesten.

Har nu skrivit listor både till mig och min sambo, så att allt flyger ut ur mitt huvud och ner på papper. Brukar funka bra.

Egentligen är allt under kontroll men jag blir knäpp ändå

Nu ska jag strax iväg och fixa mina naglar och sen ska jag gå på ansiktsbehandling på lunchen. Lyxdag alltså!

• Vid havet

Vi fixar mest hemma just nu, min familj kommer på torsdag så vi städar, klipper gräs och tvättar. Inte så mycket direkt bröllopspyssel.

Jag ska fixa lite med cd-skivorna till folks foton och ringa kommunen och kolla upp vf (som ju låg på sös förra veckan...!) så att vi vet vad som händer. Det är väl det som ska fixas med innan torsdag då vi ska hämta kläder, köpa blommor till borden och greja.

Väldigt förväntasfull!!

• Vid havet

Knarkar väder-siter just nu. enl. yr.no ska det regna på fredag... men det ändas hela tiden.

• Vid havet

Vi hade en helt magisk dag. Jag var toknervös och lugn på samma gång Men allt var 1000gånger bättre än jag kunnat föreställa mig. Solen sken, min man var supersnygg, vigseln var magisk, alla var glada, talen underbara, en massa roliga spex och sånger, maten god, vi dansade och festade. Fantastiskt!! Så nöjd med vårt "lilla" bröllop

Kul att se allas foton!

• Vid havet

Vi väntar fortfarande in foton så vi kan inte skicka tackkorten ännu - men ja de ska signeras och göras personliga (dvs tacka för rätt present till rätt person).

lillabruden skrev 2009-08-20 16:00:11 följande:
    grattis alla än en gång hur gör ni med tackkorten, när skickar ni dem? signerar ni dem?
Svar på tråden 25/7 Here we go...