• Moviegirl

Är han konstig??

Jag har skrivit här förr och gillar era råd och tänker på dom och jag är ju 45 år och sambo och förlovad med en man i samma ålder.När vi träffades för 1 år sen var han mycket för sex men sen vi blev sambo har det avtagit,han vill knappt ha sex.alltid trött och man får ej röra hans könsorgan vilket jag anser är konstigt.han bara skrattar och säger det får du väl men han tar bort handen.Känner mig osexig pga av detta och han är upp och ner i humöret.Ena dagen kärleksfull andra nonchi.Sen är han ju nykterist sen 4 mån tillbaka och gåt och får hjälp.Har ofta i tankar om han verkligen älskar mig?Hur får man reda på sånt?Han säger ju att han gör det.Han tycker ej om att pressas och säger vi kan väl bara vara,och vill ej ha press på sig att han måste visa kärlek hela tiden.

Sa en gång när han var full att han ville ej älska en kvinna för mycket.han har blviti bedragen precis som jag och han är väldigt svartsjuk.Rastlös och skall fiska och det ena med det andra.han har haft flera förhållande men aldrig förlovat sig och säger att jag är den enda han verkligen älskat.han är snäll och hjälpsam.Känner tyvärr mig otrygg.vet varken ut eller in.

• Svar på tråden Är han konstig??
  • Babajaga

Jag tycker att du fick riktigt bra råd sist du skrev.
    Du skriver att du könner dig otrygg och när jag läser mellan raderna, även oälskad. Om han verkligen älskar dig, då känner du det utan tvivel. Jag tycker att det inte är fallet här. Om han älskar någon, så är det bara honom själv. Så sammanfattningsvis kan jag bara skriva att läs kommentarerna du fick på ditt tidigare inlägg. Du har ETT liv och DU BESTÄMMER hur du vill leva det, inte din sambo. Vill du leva med en man som "inte vill älska en kvinna för mycket", som säger att han älskar det fast du inte känner dig älskad av honom? personligen hade jag stuckit för länge sedan, tycker att jag är värd en man som vågar älska mig och som inte medvetet försöker minska sin kärlek till mig, vilket han gör i och med sitt påstående om att han "inte vill älska en kvinna för mycket". Tror att du kommer att bli bitter om du stannar kvar hos honom och kanske känna att du kastade bort dina bästa år med en "man" som inte ville dig för mycket. Trist liv, om jag får säga det själv. Du är inget offer, du väljer själv om du ska stanna kvar hos honom.

Svar på tråden Är han konstig??