• Bustroll

Usch...detta med oinbjudna gäster :-(

Min pappa och hans fru jobbar som jourfamilj och tycker att det är helt okej att ta med de eventuella jourbarn som de har då på mitt bröllop. Blir bara så arg... så gör man väl inte? Tar med sig jobbet bort? eller?

Och nu idag ringde min m2b:s syster och säger att de kommer 4-5 personer. Deras dotter bjuder med sin kille som vi träffat typ en 1-2 gånger. Blir bara så ledsen, klart jag inte kan tvinga henne att komma själv...men jag då...kan ingen fråga mig först?
    Blir bara så ledsen och besviken...
    Ska prata med pappa i allafall ngn dag...usch...

• Svar på tråden Usch...detta med oinbjudna gäster :-(
  • nano86

Får din pappa (med familj) barn som alltså kan komma med väldigt kort förvarning? Är det så så blir det ju svårt, anting ta med barnen/barnet eller inte komma alls. Om de är planerade tillfällen de har barn så kan de väl se till att inte ha barnen just den dagen. Att skaffa barnvakt som jourfamilj låter inte så smart i mina öron nämligen....

Angående pojkvännen så tycker jag hon verkar lite ohyffsad. Till ett bröllop tar man ju bara med sig en fast parten och är det en liten tillställning inte den heller (om denna inte känner brudparet förstårs).

• 090208

NEEEJ, en massa folk som inte ar bjuda ska man val inte ha dar?? Vi alla har en budget, och kommer mer folk an man vill sa kan man inte bjuda pa allt man vill. Eller hur..? Men handlar inte bara om pengar utan om att man inte gor sa helt enkelt. Sag nej till alla sa blir det lattare.

• Bustroll

nej, jag fattar att han inte kan ta och lämna bort dem men det är ju ett jobb och då borde man ju kunna ta ledigt... de har ju faktiskt semester från det jobbet nu. De är ett akutboende så jag vet att det kan komma barn typ dagen innan bröllopet...men att de automatiskt antar att de barnen ska få komma...känner mig så övertrampad. Tycker att hans nya fru kan vara hemma med de ev barn som de kanske har...