JustMeAndMyLove skrev 2009-07-18 05:08:44 följande:
Som fd strulig tonåring tycker jag det låter vääldigt konstigt att utsätta en nykommen fosterhemsplacerad tonåring för ett bröllop med massa främlingar :/Och för din skull, om inte annat BÖR han kunna ordna det!Stå på dig och säg ifån ordentligt!
Ja det är väldigt skumt...är själv ett fd jourbarn och de skulle aldrig ha kommit på tanken att ha med mig någonstans. Jag hade ju fått vara hos någon annan då.
De skulle ev ändra sin semester och då ha ledigt i höst istället, men det var inte deras förslag utan för att deras jourbarn inte hade någonstans att vara i sommar annars. Då gick det jättebra
Men att ställa upp på sin riktiga dotters bröllop och gå efter inbjudan går inte
Ska ställa honom till svars sen igen...har ju pratat med honom och hans fru och sagt att jag inte vill ha ett jourbarn där, det funkar inte ekonomiskt...med bordsplaceringen...plus att jag tyckte att de skulle lämna jobbet hemma, det är ju bara en dag det gäller. De måste ju kunna ta ledigt, det är ju trotts allt ett jobb.
T.ex. så kan de ju få ett nytt barn väldigt sent sen i höst... tänk om det barnet inte kan svenska, de har haft det problemet förut. Kul att sitta på ett bröllop där ingen förstår vad man säger eller att inte förstå någon annan där...
Han håller inte alls med mig så det blir nog ett ultimatum senare, han kommer utan barn, eller inte alls
Och vad gäller pojkvännen...tydligen...efter lite luskande visade det sig att min sambo sagt ja till att han ska få komma. Så där finns det inte så mycket att göra utan att verka som en sur bitch.