• Saya

2011-brudar nr.3

Sållar mig till gänget i denna tråd

Jag och sambon har varit förlovade i snart 2 år och har alltid vetat att vi kommer att gifta oss. Vi har dock aldrig pratat om när. Tills ikväll. Då sa jag att jag funderat på datum och plats och när jag delade med mig tyckte han att det lät bra.

Så nu lutar det åt att vi gifter oss den 20 augusti 2011, på "vår" dag. Samma datum som vi träffades och samma datum som vi förlovade oss på. Dumt att bryta en trend

Nu återstår bara att kolla upp om kyrka och så är ledigt. Kanske är att vara ute tidigt men jag skulle må bra om jag visste att det var klart... bröllopsort kommer att vara Falkenberg, min hemort.

• Saya

Kommer med en liten ändring... vi har redan bestämt oss för att av praktiska skäl ändra ort från Falkenberg till Eskilstuna. De flesta vi känner bor trots allt i Eskilstuna (liksom vi) och då är chansen större att fler kan komma. Det hade varit roligt att viga sig i Falkenberg men det praktiska går före.

• Saya

Vi har bokat kyrka och lokal redan. Känns bra, trots att vi har mer än två år kvar

• Saya

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Vlivandefrueriksson 15 Januari 2011, Nässjö

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

mammab , 26/2 2011 ,

föralltidhans , maj / juni , 2011

Puttekulan, juni 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Paret Å, augusti, 2011

Saya , 20 augusti 2011 , Eskilstuna

Harmonii , augusti - september 2011, Göteborg

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

• Saya

Jag var lite orolig över att vi inte heller skulle få boka redan nu. Men efter lite mailkontakt med församlingen där vi vill gifta oss rådde hon mig att boka redan nu, speciellt lokalen som i vårt fall är församlingsgården 20 meter från kyrkan

Så vi bokade vigsel klockan 15:30 och lokalen fredag kl 17-söndag kl 17.

• Saya

Har inte ens börjat titta efter klänning

Har bara bokat kyrka och lokal och sitter nu och drömmer mig bort i inbjudningskort, färgteman och festen Vi har ju drygt två år på oss så det är ingen större brådska. Dessutom är planen att jag ska gå ner ca 40 kg innan bröllopet så det är verkligen ingen idé att börja leta klänning nu

• Saya

Idag är det vår årsdag. 4 år sedan vi träffades, 2 år sedan vi förlovade oss i Rom och 2 år till vår bröllopsdag

• Saya

För vår del hör festlokalen till kyrkan, det är församlingsgården som ligger 15 meter från kyrkan. Vi hyr lokalen hela helgen så att vi hinner dekorera och fixa innan själva festen och sedan har tid att städa på söndagen

Man brukar ju annars kunna preliminärboka både kyrka och lokal. Tråkigt att de har 1 års-regeln, det är jag glad att vi inte har här. Jag bokade ju direkt när vi bestämt datum och då var det drygt 2 år kvar

• Saya
    Blivandefrueriksson skrev 2009-08-26 19:47:39 följande:
    Fri bar fast endå inte kommer ta en 10 per dryck, sponsring bröllops resa.
    Tar man betalt är det inte fri bar. Skriv inte det i inbjudan bara, då kommer folk utan plånboken. Bar till självkostnadspris är bättre att kalla det då
  • Saya

Vet inte vilken lista du kopierade där ALLIMA men jag försvann och fler med mig tror jag... Skulle inte TS kunna göra en ny komplett lista? Det är ju bara hon som kan uppdatera...

Svar på tråden 2011-brudar nr.3