Inlägg från: Puttekulan |Visa alla inlägg
  • Puttekulan

2011-brudar nr.3

Smyger mig in här...
    Sambon och jag har bestämt att vi skall gifta oss Juni 2011. Det är långt kvar, men sååå mycket mer tid det blir till att planera in i minsta detalj ; ).
    Hur långt har ni kommit i era planeringar? Vi har bestämt oss för kyrka och lokal så nu återstår bara att se om det är ledigt det datumet vi önskar oss.

• Puttekulan

Saya: Härligt, då vet ni ju att ni får det ni vill ha, man vill ju inte att nån annan skall "hinna" före ; )

• Puttekulan

wiicky: Grattis till 2010 bröllop i stället för 2011!

• Puttekulan

Vi har nu bokat kyrkan och lokalen till den 18/6 2011. Lika bra att boka redan nu så ingen annan hinner före
    Nu är det bara resten kvar, skall bli så kul att se hur planeringen växer fram.

• Puttekulan
    mammab skrev 2009-09-05 21:15:43 följande:
    Oh jisses, hittat vigselringen jag troligen kommer vilja ha!!Finns bild i galleriet. helt underbar!!
    Den var stilig!
  • Puttekulan

Är det nån som funderat något på vilka färger ni skall ha eller om ni skall ha något speciellt tema eller så? Vi har kommit fram till att vi båda vill ha grönt men jag vill gärna ha med nån mer trevlig färg som kan passa på sommaren, något förslag kanske?

• Puttekulan

Många fina färgkombinationer ni kommit fram till. Någon form av vit känns ju på något vis ganska naturligt
    Emyc: Det finns många fina rosa nyanser så det är ju inte superlätt att välja ut den "rätta" rosa nyansen. Det är ju en himla tur att vi alla 2011 brudar är ute i så god tid så vi verkligen hinner vrida och vända på alla detaljer innan vi behöver bestämma oss för det slutgiltiga

Niini: Ja det finns en hel del fina gröna dukningar, men det lät ju himla fint med er brudorkidé variant också!

mrsJR: Visst är det härligt att ha kyrkan och lokalen klar!

• Puttekulan
    Fårävvör skrev 2009-09-17 21:28:39 följande:
    Vad tror ni om vitt, mörkrött och någon slags vårgrön/ljus bladgrön? Förresten, jag förstår inte varför många väljer färgtema så tidigt i planeringen? Är det för att det "behövs" eller för att det är roligt? förstå mig rätt, jag är bara nyfiken, jag har absolut inga åsikter om när man "ska" bestämma saker och ting... Finns det något jag inte tänkt på? Trodde att färgtemat mest hade med utsmyckning av lokalen mm...
    Fina färger, blir säkert bra!
    Anledningen till att jag börjar tänka färg är väl som de flesta andra säger här. De kommer att finnas i allt i från inbjudning, dekorationer till blommor. Sen är det ju så himla härligt att just fantisera om hur det kan komma att se ut sen när det är dags. Låter som en hellyckad förlovning, stort grattis!

HeleneochDavid: Det låter som att det kommer att bli helt fantastiskt vackert med allt det vita och de mörkrosa orkidéerna blir ju pricken över i:et!
  • Puttekulan
    mammab skrev 2009-09-27 20:32:43 följande:
    Måste fråga, ni som bokat så lång tid i förväg, va sjutton säger dom? jag skäms nästan haha..vågar inte riktigt ringa och boka någon lokal eller liknande så tidigt..
    Det var ingen som reagerade på att vi ville boka i så god tid utan de bara tog emot vår bokning och så var det klart
Svar på tråden 2011-brudar nr.3