• Emyc

2011-brudar nr.3

Vad roligt att se att fler planerar långt fram i tiden. Trodde nästan jag va ensam =)

Har ni planerat mycket?

• Emyc

Jag har berättat för mina två närmsta vänner och min sambo för sina två närmsta sen vet min mormor och svärmor. Resten kommer att få veta när inbjudningarna kommer =)

Sitter varje dag och funderar och tänker på bröllopet, känns som att man sitter på världen hemlighet som ingen i världen får veta=)

Vi planerar 18 Juni får jag stå me på listan?

• Emyc

Angående ringar - Jag måste ha en ny förllovningsring innan vi gifter oss. Av två anledningar.

1. Jag har inte direkt tyckt om den sen vi beställde dem och det vet min sambo om. Det är en enkel slät vitguldsring vilket är fint men det är jätte tung och tjock så min vigselring måste vara nästa obefintlig...

2. Jag har gått ner i vikt 2 ggr under tiden med den ringen. (Vi förlovade oss midsommar 06) Den är redan förminskad en gång men nu måste det göras igen och det känns inge kul bara...

Angående Kyrka och lokal - Vi har pratat om Dalarö kyrka och sen ha festen på Dalarö hotell. Vi betalrar en avgift sen ingår mat personal och lite annat. Jag har en bild i huvudet om att en del av gästerna ska sova över. Lite familj och sen brudtärnor och betsmens samt de som inte kan ta sig därifrån. Det skulle va så himla mysigt att morgonen efter vakna upp brevid min blivande och sedan få äta frukost på hotellet med bla våra älskade döttrar.

Färg tema - Min blivande sa Rosa och det gör ju inte mig något då det är min favorit färg. Det kommer antagligen bli Vitt, rosa och silver.

Angående budget - Känns som att det kommer bli dyrt dyrt dyrt! Men det kommer det vara värt =)

Är det någon som har förslag på kyrka, lokal samt övernattning för mins ca 20-25 gäster?

• Emyc

Jag har suttit och små pratar lite med min bästa vän idag om bröllopet. Måste göra det med min kära sambo också=)

Vi gjorde en uträkning på vad det skulle kosta att det på det hotell som jag och F pratat om och kom på det att hela bröllopet skulle gå på ca 170.000 utan resa. Känns som det kan bli för mycket. Så nu har jag en ny idé i huvudet och det är att vi ska ha festen på ett annat hotell men med billigar mat och lite enklare mat. Jag behöver inte ha konstig lyx mat som kanske är god men det finns annat som fler kommer tycka om. 

Hur som helst så tror jag att min idé kan vara bra men som sagt av andra det är så sjukt lång tid kvar! För mig är det 1 år 9 månader och 9 dagar kvar.

• Emyc

Idag har jag haft ett glädjande samtal med min mormor angående saknaden av förlovlovnings ring för mig. Den ligger i en ask i en låda här hemma. Hon sa att hon tycker att jag ska ta min gammel mormors ring set och att vi ska ta dem till en guldsmed och göra dem till mina ringar. Förlovningsringen är en smal ring i vitguld med högfattning och en ring och vigselringen är platt men med kanske 5 stenar. Jag skulle vilja göra om förlovningsringen så att den inte är så hög.. Det bästa med det här är att min gammel mormor skulle bli glad av att veta att det används och inte ligger i en låda någonstans.

Visst kan man göra på det här viset? Egentligen är det väl att mannen ska fixa vigsel ring och kanske ha ärvt från någon som han ska ge vidare.. Men det här är väl inte fel?

Jag vet att jag fullkomligt älskar idén.

Hoppas på att få en chans att ventilera med F ikväll efter det att han varit och spelat bandy.

• Emyc

Berättade om ringarna för min sambo och det ha sa va- jaja det blir väl bra men vad ska jag ha? Han e rolig han=)

• Emyc

Blivandefrueriksson skrev 2009-09-11 11:27:08 följande:
    emyc sånt tycker jag är jätte fint när man får gamla saker och gör om så de kommer till användning. Men då har du ju något gammalt fixat sen

Tänkte jag inte äns på=)

Nu i veckan kommer det bli av att åka till en smed och titta på vad vi ska hitta på med ringen=) Spännade!

Har suttit och pratat lite planer med en kompis som kan en hel del om det hät med bröllop eftersom hon jobbat med det. Hon har bra planer hon, vilket är skön´t eftersom jag och antagligen F har en bild men en bild som kan bli bättre med henne hjälp.

• Emyc

Idag kom min mormor hit med min gammel mormor ringar. Så fina så fina. Imorgon kl 10 ska jag till guldsmeden och se vad man kan hitta på med förlovningsringen =)

• Emyc

Allt jag vet är att det ska vara Vitt, rosa och silver. Vitt i grunden, mycket rosa på dekorationer men silvriga detaljer. Min kära blivande är inte så intresserad av att diskutera bröllop just nu då vi planerar 25 och 30 års fest tills i vår. En ska i taget =) Men det hindrar ju inte mig från att kladda ideér och prata med min bästa vän om det som även har jobbat med bröllop.
    Jag funderar lite över dne rosa färgen bara, vilken slags rosa det ska vara..

Idag va jag hos guldsmeden. Jag lämnade in min mormors ring och min ring så han ska på något sätt ta guld från min ring och plassera det på den andra samt bredda ut den och sänka stenen. Hmm undrar hur stjutton de gör? Men men bra blir det och eftersom vi gör på det här sättet och att jag tar min gammel mormors gammla vigselring sen också som ska puttsas och graveras sen så kommer vi spara 15.000 Hag är nog lite dyr i drift ibland=) Men det får man väl va när det gäller något som ska sitta resten av livet?

Fredrik kommer också vilja ha en vigselring sen med hans förlovningsring.

• Emyc
    Fårävvör skrev 2009-09-20 15:47:05 följande:
    Nu är jag förlovad!!! Igår åkte vi till Sigtuna och strosade och diskuterade bröllopsplaner innan vi checkade in på stadshotellet (som passande nog heter 1909... det var ju den 19/09 igår ) och bytte ringar till lite bubbel på rummet innan vi åt tre-rätters med usikt över Mälaren... På vägen hem idag passade vi på att åka förbi några potentiella festlokaler och kollade läget lite . Det blev en helt underbar helg! Så nu lutar det åt den 21/5 2011 i Uppsala, om vi får lokal på det datumet, men vi är ju ute i ganska god tid... Och förresten, tack för förklaringarna runt färgteman, nu hänger jag med lite bättre! Och det klart man vill drömma!!
    Grattis!
  • Emyc

Vad roligt att planera. Sitter och läser och drömmer. Men det är svårt att planera nu när jag vet att min kära sambo kommer komma med egna ideér sen i slutet på April när vi verkligen ska börja planera.

• Emyc
    mammab skrev 2009-09-27 20:32:43 följande:
    Måste fråga, ni som bokat så lång tid i förväg, va sjutton säger dom? jag skäms nästan haha..vågar inte riktigt ringa och boka någon lokal eller liknande så tidigt..
    Min sambo är likadan. Så jag får respektera det. Nu har vi visserligen diskuterat lite om vart vi faktiskt ska gifta oss och ha festen...
Svar på tråden 2011-brudar nr.3