Inlägg från: dandelionkid |Visa alla inlägg
  • dandelionkid

2011-brudar nr.3

Hej hej!
    Vi bestämde oss nyligen för att vi ska gifta oss 2011. Woho! Jag är planeringsgalen och trodde jag var den enda som planerar saker 2 år i förväg ;) Skönt att veta att det finns fler!
    Min karl däremot tycker att sånt kan man ta med tiden (helst typ en vecka innan så han slipper mitt tjat ;) Men jag vet ingenting om att planera bröllop. Har varit på typ två bröllop i hela mitt liv och ärligt talat var det skittråkigt :S
    Vi tänkte inte berätta något för nån förrän nästa år men jag kan inte hålla mig (har redan berätta för mina tre bästa vänner). Däremot är jag lite orolig över hur våra föräldrar kommer reagera (hans föräldrar tycker det är en "praktisk grej, min mamma är inte mycket för romantik men fick nyligen veta att hon tydligen tycker att gifta sig är något man borde göra, frågan är om det gäller hennes döttrar :P)

Hur berättar man sånt? Vart börjar man planera? Herregud jag har så mycket funderingar! Vi har iallafall pratat om att gifta oss på mina svärföräldrars tomt utanför växjö (min grabb kommer därifrån, jag kommer från södermanland). Det skulle kännas hedersamt (heter det så?)mot hans föräldrar eftersom det är hans pappas barndomshem som dom ärvt.

usch vad långt det blev :P

• dandelionkid

herregud, vart börjar man?! Min karl hatar att planera saker och han tycks inte förstå att man måste vara ute i god tid. Vi har som jag tidigare skrev bestämt att gifta oss på mina svärföräldrars tomt men sen då?
    Det blir juh automatiskt borgligt(?) men hur tar man kontakt med dom och vad säger man då? Hej jag vill gifta mig om två år? HA HA! Jag känner mig mest korkad och min sambo som sagt tycker att sånt kan man ta helst bara någon månad innan. Någon som har förslag på vilken ände man ska börja i?

• dandelionkid

Blivandefrueriksson
    Ha ha, nej klart det inte måste vara borgligt. Men vi vill inte vigas i kyrka eller av präst enligt kristen tro eftersom vi inte är kristna :P Det var därför jag menade på att det blir borgligt.

• dandelionkid

imorse tyckte min karl att det var dags att prata om bröllopet så han satte sig bredvid mig i soffan när jag läste morgontidningen och sa "Jaha, ska vi brainstorma eller inte?".
    HAHA! Han kan verkligen överraska mig. Från att tycka det är helt värdelöst att planera till att helt plötsligt brainstorma fram vårat "drömbröllop". Vi hann dock inte gå igen så himla mycket för han skulle åka till skola och jag jobba men ändå, jag blev glatt överraskad :)

• dandelionkid

Någon som tittat på eller bestämt sig för ringar än? Jag tycker sånt är supermysigt men problemet är att jag har så svårt att hitta något som jag blir nöjd med. Tog flera månader innan jag hittade min förlovningsring :P

Svar på tråden 2011-brudar nr.3