oehört besviken och ledsen
jag har sedan ett par månader träffat en ny tjejkompis.
Vi bor i samma stad,samma intressen.. det stämde så bra precis som vi varit bästa kompisar hela livet.
till saken är det att igår gifte hon sig,jag och sambon var inbjudna och allt var frid o fröjd fram tills att brudföljet kom till lokalen där den stora festmåltiden skulle hållas. jag och min sambo stod i närheten av ingången och hon slängde inte en blick till varken mig eller min sambo däremot hennes man kramade om oss och sa att vi var urtjusiga i våra kläder.
vi satte oss till bords och medan vi åt var det någon som frågade bruden, min vän vem som hjälpt henne under de senaste månaden med att förbereda allt. hon svarar att det är hennes tärnor.
jag blev helt kall jag visste inte vad jag skulle säga,för det var ju jag som hade gjort nästan allt. jag förstod inte vad hon menade.hur kunde hon säga så?
hon sa till mig att hon var besviken på sina tärnor för att det just inte hjälpt henne under bröllopet eller så de hade tom ställt till det för henne och varit jätte gnälliga över det ena till det tredje.
hennes tärnor hjälpte till jättelite! den ena strök några dukar dagen innan och den andre gjorde vigselprogrammen medan jag gjorde allt annat.jag var min väns stora stöd.
min sambo tycker från första början att det både utnyttjat mig,och även min sambo.Men jag ville väl inte inse sanningen.
under kvällens gång fick jag veta av folk runt omkring mig att de blivit inbjudna till present öppningen hemma hos brud&brudgumen dagen efter,men inte jag och min sambo.
jag blev jätte paff! varför bjuda alla andra och inte jag och min sambo?
så till saken är den att jag har gjort allt för denna tjejen men hon verkar inte kunna vara uppriktig mot mig hon kan inte berömma mig,hon pratar bara om sitt hon är ingen god lyssnare,hon vill alltid vara i centrum,hennes man är en riktigt skitstövel. och det tycker alla hennes kompisar att han är så det är jag inte ensam om.min sambo tål inte hennes man.
jag är grymt besviken på henne att hon bara ingnorerade mig och min sambo och även en annan tjej och hennes sambo från början. hon ville inte ens kännas vid oss när vi dansade på samma dansgolv.
vad göra med en sådan här kompis?
har jag lagt ner för mycket energi?
min sambo tror tom att hon kommer att skita i mig nu hädanefter då hon utnyttjat mig till fullo och inte behöver mig längre.
är hon falsk tycker ni?
jag vet inte hur jag skall bete mig om jag ens skall skita att svara henne när hon ringer.. jag är så arg så jag går snart i atomer!