oehört besviken och ledsen
jojoånick09 skrev 2009-07-17 10:13:58 följande:
Jag vill helt enkelt vara alla till lags.Tänker också på dem som anstränger sig så mycket för andras skull att det blir jobbigt att umgås med dem, för man kan ju inte leva upp till deras höga nivå. Hade en väninna som var så välvillig att folk backade ganska snart. Det kändes inte äkta med så mycket engagemang när man känt varandra en sådan kort tid.
Jag vill inte leka psykolog och analysera dig eller henne, men kanske ändå några tankar som kan ge ytterligare belysning över frågan. Vi kan tycka att andra är dumma men i slutändan handlar det ändå om hur vi ska göra för att få hållbara relationer. Att ge för mycket, eller att aldrig ge, är lika tokigt.
Får jag fråga dig om du under kvällens gång gick upp till henne och gav henne en kram och grattade? Det låter litegrann som om du väntade på henne att komma till dig. Bara som en liten tanke utan någon udd av kritik. Det är bara så att många gånger lever vi inne i våra huvuden och glömmer att göra det enkla och rättframma. Ibland kommer vi inte till folk utan väntar på dem att komma till oss.