• esandstrom

Fotografen slarvat bort bilder

Jag vet knappt vad jag ska säga, sitter här och är helt stum.. Kan inte ens tänka mig vilka förödande konsekvenser ett sånt här slarv skulle ha för oss fotografers verksamheter.

Vad står det i kontraktet? Står där någonstans hur många bilder ni skulle få? Jag är väldigt noga med att skriva in i krontakten hur många bilder som utlovas och vad som händer om kontraktet bryts eller någon av parterna inte kan hålla sig till det som står.

Som du nämner så verkar hela händelseförloppet väldigt luddigt, frågan är ju om minneskorten har försvunnit eller om bilderna på något sätt inte förts över från minneskort till datorn och att hon sen formaterat korten.

Presentkortet som ni ska få gäller detta bara hos henne? För precis som du säger så förstår jag att ni inte känner er jättelockade att använda er av henne igen. Jag skulle kännt precis likadant!

Hoppas att det löser sig till det bästa!

• esandstrom

Nej, är korten färdigredigerade ligger de inte på minneskorten utan på datorn.

Frågan är ju bara vad som har hänt med bilderna och varför hon inte har gjort kopior av bilderna?
    Som fotograf är man alltid extra noga med att göra mpnga kopior av bilderna just för att de absolut inte får försvinna! Visst kan det hända att hårdisken går sönder eller att något annat krachar men då måste man ha minst en kopia av bilderna.

Om detta, mot all förmodan, hade hänt mig på ett av mina bröllopsuppdrag skulle jag själv känna att jag ville hjälpa till att täcka upp kostnaderna som tillkommer för er. Och jag skulle dessutom ha full förståelse för om ni inte ville anlita mig igen.

• esandstrom

Vad berättade hon om händelsförlopet då? Hur hade bilderna försvunnit?

Svar på tråden Fotografen slarvat bort bilder