Hej och tack för era svar,
Det är en fotograf som nyligen startat en firma. Jag har inte fått något generellt kontrakt med information om försäkringar osv, utgår ifrån att hon inte har några. Jag hade inte en tanke på att kolla hur hon hanterar minneskorten innan bröllopet, utgår ifrån att man är seriös nog att sköta den biten. Känner mig väldigt naiv och alldeles för godtrogen nu!!
Hon hade två kameror med sig på bröllopet men jag vet inte om hon fotade med båda eller bara en. Som jag förstår hennes mail har alla bilderna försvunnit. Men jag tycker att det är väldigt konstigt att det kan ha blivit så...
Vi har (som känns lite bättre men det är såklart ingen tröst) inte betalat något ännu för bilderna. Hon skriver på sin sida att hon tar ut en deposition innan fotograferingen men av någon anledning valde hon att inte göra det inför vår fotografering. Men eftersom det bara var själva fotosessionen och sen en snabb, kort vigsel som var själva vårt bröllop, så kommer det här misstaget alltid att vara väldigt centralt i tanken på bröllopet. Hon var ju med oss hela tiden.
Jag har som jag nämnt tidigare inte lyckats få telefonkontakt med henne men hon lovade att ringa mig i veckan. Det är så mycket som känns oklart och luddigt med hennes beskrivning av händelseförloppet.
Hennes kompensation är ett presentkort för nästan hela det ekonomiska värdet av fotograferingen. Vi skulle betala 1700:- plus reseersättning för fotograferingen och hon vill ge oss ett presentkort på 1400:-. Jag tycker att det känns lite med tanke på alla extrakostnader som vi måste stå för.