Inlägg från: jantingstrom |Visa alla inlägg
  • jantingstrom

Fotografen slarvat bort bilder

vad var det för kompensation? och vad var uppgjort innan att hon skulle leverera?

• jantingstrom

ett tips till er som letar fotograf är att kolla lite hur fotografen jobbar och vad dom har för backuprutiner på allt möjligt, Kamera, minneskort,rutiner för hantering av minneskort mm, sig själva (om dom blir sjuka).

Det finns massor av saker man kan göra för att minska att detta händer.

dock så krävs det mer utrutsning som i många fall kostar pengar och jagar man billig fotograf så är risken för att detta händer större. Därmed inte sagt att även dyra fotografer kan "klanta till det" eller råka ut för missöden.

• jantingstrom

Nu verkar det som själva minneskortet är borta (som jag uppfattade det) och det finns det nog inget program som fixar..

//J

FROHM skrev 2009-08-16 10:28:11 följande:
    Stackars Er!Tycker lite synd om henne också. MEN det finns program som kan återskapa tappad (raderat) minne om man inte fortsatt spara på samma minne med nya bilder. En del tappade bilder kanske kan räddas?Min kompis råkade radera på sin systemkamera alla bilder men lyckades - jag själv vet inte hur man gör - att få upp bilderna igen. Vet inte ens vad programmet heter men man kanske kan googla? Dataproffs kan sånt där.
Svar på tråden Fotografen slarvat bort bilder