• tallkrogen

Ingen tärna..

Jag och min flickvän ska gifta oss, är helt ny förlovade och lyckliga.
    Vi har varit tillsammans i snart 4 år, kännt varandra längre och gifter oss tidigast 2011.

Saken är att hon är desta vän med sitt ex. Exet gillar inte mig. Min flickvän var tärna på exet bröllop förra året. Och vill jag ha en egen tärna, min bästa vän, måste ju min flickvän få ha det också men jag vill INTE ha hennes ex framme vid altaret eller insyltad i bröllopet mer än nödvändigt.

Min flickvän vet att jag och exet inte går ihop. Kan jag på något fint sätt säga till min flcikvän att jag vill ha min tärna men jag vill inte att hennes ex ska vara tärna?

• Svar på tråden Ingen tärna..
  • Martinaa

Självklart ska du kunna säga det till henne. Jag förstår dig till fullo. Sen är det kanske en känslig punkt, så lägg fram det på rätt sätt, men det är ändå DIG hon gifter sig med så valet borde vara lätt vem hon väljer! :)

Sen så tror jag inte hennes ex kan vara tärna utan marshalk snarare, såvida din blivande fru inte hade en flickvän tidigare förståss

• tallkrogen

Japp min flickväns ex är en kvinna, så är även jag och min flickvän ;)

• Divina73

Förklara hur du känner utifrån dig. Typ "Jag önskar att vårt bröllop handlar om dig och mig och det är viktigt för mig att själva vigselakten är till för bara oss, utan energi från gamla relationer eller dylikt. Det är viktigt för att det får mig att känna..." o.s.v.

• Imma

Jag har full förståelse att du du inte vill ha din flickväns ex med i bröllopsföljet, speciellt om ni inte kommer överens. Har din flickvän ingen annan väninna som skulle kunna passa som hennes tärna?

Prata med henne och jag tycker nästan att du måste vara beredd på att själv avstå från tärna, för att "slippa" ha med exet i bilden.

• Svanboet

Jag tycker inte alls det är konstigt att hon inte ska välja ex:et som tärna - ta upp diskussionen med henne och så ska du se att det löser sig. Jag hade ju inte heller vilja se min blivandes ex involverad i bröllopet - jag ryser av bara tanken!

Detta ska ni säkert kunna lösa som två vuxna men vänta inte med att ta upp frågan för det kan bli svårare ju längre tiden går, speciellt om tjejen din redan hunnit fråga kompisen om att ställa upp.

Svar på tråden Ingen tärna..