• Besservvisser

Borgerligt

Det stavas så här:

B-O-R-G-E-R-L-I-G(-T).

Punkt slut.

INTE:

borgli
    borglig
    borglik
    borgeli
    borgali
    borgelig
    borgalig
    borgelik
    borgalik
    borgarli
    borgerli
    borgarlig
    borgerlik
    borgarlik

• Svar på tråden Borgerligt
  • KatjaB
    Frulle skrev 2009-07-16 16:38:47 följande:
    Men VEM säger borgarlik??! haha
    Man kanske vill gifta sig med ett borgarlik

Stavar säkert själv fel då och då men brukar reagera på ifall folk inte verkar veta hur det stavas, till skillnad från när det ser ut som att man bara snubblat lite på tangenterna.

Kan reta mig till förbannelse på felskrivningar och framförallt särskrivningar, men ibland får man sig ett gott skratt.. som tex häromdagen när jag såg att frisören här i kvarteret gör en skum permanent för 395 kr.
  • JustMeAndMyLove

Min sambo är HUNDRA på att det som grannen åker mitt i vägen med är en PERKULATOR gör mig vansinnig!!!

Har föresten sett riktigt kreativa stavningar på "marskalk" ;)

• passionsblomman
    JustMeAndMyLove skrev 2009-08-17 18:16:07 följande:
    Min sambo är HUNDRA på att det som grannen åker mitt i vägen med är en PERKULATOR gör mig vansinnig!!!Har föresten sett riktigt kreativa stavningar på "marskalk" ;)
  • KatjaB

hahaha

Min sambo är HUNDRA på att det som grannen åker mitt i vägen med är en PERKULATOR gör mig vansinnig!!!Har föresten sett riktigt kreativa stavningar på "marskalk" ;)
  • mandabubbla
    KatjaB skrev 2009-08-17 18:08:52 följande:
    Man kanske vill gifta sig med ett borgarlik
    hahahahahaha!
  • Annelajan

Hahahahahahahaha BORGARLIK hahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!

• Annelajan
    Hahahahahaha
  • FelizLane

jag ska gifta mig borjlit helt klart.

• Aleta
    FelizLane skrev 2009-10-04 16:48:34 följande:
    jag ska gifta mig borjlit helt klart.
  • Stefan09

Haha du vet att det är en kaffekokare va??

• shakynose
    Hahaha!
    Jag och killen brukar ofta språktracka varandra med såna grejer. Det är underbart att vara två språkpoliser tillsammans, så himla lätt att reta gallfeber på varandra!
  • FelizLane

Jag hatar helt enkelt språkpoliser för inte fasen gör dom världen mer underbar iaf. Kanske mer begåvad, men ibland orkar man inte eller helt enkelt inte vill stava rätt.

• Martinaa

Va? Språkpolis som jag själv är får jag skrapa med foten i backen och lägga svansen mellan benen då jag trodde det hette borgligt och satt och störde mig på alla som skrev borgerligt...

Man lär sig något varje dag!

• Aleta

Det var en intressant inställning, nu vill jag gärna veta mer. Varför vill man inte stava rätt?
    Eller orkar? Vad ligger det jobbiga i?

FelizLane skrev 2009-10-04 21:29:07 följande:
    Jag hatar helt enkelt språkpoliser för inte fasen gör dom världen mer underbar iaf. Kanske mer begåvad, men ibland orkar man inte eller helt enkelt inte vill stava rätt.
  • Burre Präst
    Aleta skrev 2009-10-04 22:28:55 följande:
    Det var en intressant inställning, nu vill jag gärna veta mer. Varför vill man inte stava rätt?Eller orkar? Vad ligger det jobbiga i?
    För min del tycker jag helt enkelt det är jobbigt att läsa utpräglat talspråk, upprepade felstavningar, sms-förkortningar och liknande.

d e typ jbigt å läsa!
  • Aleta

ja typ asså ja fatta d inte brukar typ sluta läsa då me liksom
    Burre Präst skrev 2009-10-07 22:57:43 följande:

För min del tycker jag helt enkelt det är jobbigt att läsa utpräglat talspråk, upprepade felstavningar, sms-förkortningar och liknande.d e typ jbigt å läsa!
Svar på tråden Borgerligt