• micof

Har jag rätt att känna mig besviken ?

Jag har fått veta när min möhippa blir... det är väl ok. Men anledningen till att jag fått veta är för att vi får avbryta vår enda semestervecka på hela sommaren, för att åka hem, så dom kan hippa mig.
    Det kollades inte upp innan om jag var iväg eller inte...

Min sambo arbetar iväg, han är hemma om helger och 1 vecka i månaden. Vi har 6 barn och jag arbetar ju även den veckan som han är hemma. Vi ses väldigt sällan...Min sambo har ingen semester, vi åker på hans frivecka (kris på jobbet). Denna semestervecka i sommarstugan har varit något vi längtat efter hela familjen... Nu kommer vi dit, efter 30 mils bilåkining, på måndagen och får städa hela fredagen å köra 30 mil hem.... istället för att städa å köra hem på söndagen. 3 hela dagar i stugan istället för 5 hela dagar.
    Jag är så himla ledsen och besviken....

Är jag egoistisk ?? Borde jag vara mer tacksam att det blir en hippa kanske ?? Usch.... jag känner mig elak !

• Svar på tråden Har jag rätt att känna mig besviken ?
  • MW 090829

Visst kan du tycka det är synd att det blev just då men jag tycker samtidigt att du ska vara glad att dina vänner ordnar just detta för dig! Det är som det är så njut av en underbar helg med kompisarna utan barn och karl istället!

• Hålligång

Svårt....
    Synd att inte brudarna kan komma och överaska dig i stugan!
    Men var tacksam över att det blir en hippa, inte alla som fått det.
    Tjohoo, det kanske ösregnar och då är det inte så roligt att sitta i en stuga, då är det roligare att ev. gå på spa med brudarna!
    good luck!

• Pitebrud 090801

Kan verkligen förstå hur du känner. Har en sambo som är borta långa perioder. Och varje jul så ska vi iväg någonstanns för att alla vill ju träffa oss. Men ingen har tänkt på att har man inte setts på tre-fyra månader så vill man bara mysa lite själva. Inte använda två dagar till att åka totalt 240 mil och sen bara springa runt hos folk. Men vi försöker se det possitiva, men det är inte alltid så lätt. Men de menar ju verkligen bara väl, tyvärr så skulle det behövas lite mer förståelse.

Om du verkligen inte känner att det är värt att en gång korta av semestern så säg till att tyvärr så är det våran stund med familjen, de förstår nog alla vill ju ha semester. Ta en disskution med den blivande och fundera hur ni vill göra. Är det värt att missa hippan för någon dag extra. Ja då är det, inte mycket att orda om där. Förstår dig precis. Du kan ju också fråga om det går någon annan dag.

Hoppas det löser sig för dig.

• Bambi76

Visst kan jag förstå att du och din familj har sett framemot att få ha semester tillsammans och att det är jobbigt att åka så långt men samtidigt så tycker jag att det du ska vara glad över att du har underbara vänner som vill ordna en möhippa för dig. Du får ju tänka på att dina vänner har planerat och fixat för din skull och tycker inte att du ska vara ledsen och besviken. Förstår inte vad du är besviken på , är det för att semestern blev ändrad eller att dina vänner inte tänkt på när det passar dig bäst??
    Bara min åsikt och menar inte att va elak mot dig på nåt sätt!

• Arla79

Jag tycker att det är respektlöst att välja datum för en hippa då bruden har annat inplanerat. Hoppas ni kommer på en bra lösning.

• Bambi76

Men hur kan det vara respektlöst ?
    Det är väl meningen att en hippa ska vara en överraskning?
    Förlåt TS att jag kapade tråden lite!

Arla79 skrev 2009-07-14 10:05:51 följande:
    Jag tycker att det är respektlöst att välja datum för en hippa då bruden har annat inplanerat. Hoppas ni kommer på en bra lösning.
  • Arla79

För egen del hade jag gärna varit utan min hippa då mina sk vänner planerade en hippa sista helgen fastän vi flera månader innan hade sagt att de fick ta vilken dag som helst utan den sista helgen för att vi var bortresta då. Att de sen tog sista helgen bara för att, så anser jag att de inte respekterade vår önskan.

Bambi76 skrev 2009-07-14 10:11:47 följande:
    Men hur kan det vara respektlöst ?Det är väl meningen att en hippa ska vara en överraskning?Förlåt TS att jag kapade tråden lite!
  • Imma

Jag tycker att du måste utgå ifrån att dina vänner gjort så gott de har kunnat med logistiken kring din möhippa. Passar det sig inte alls har du ju möjlighet att avsäga dig möhippan, men räkna med att dina vänner, som planerat, kommer att bli besvikna.

• micof

Ja... jag är besviken på det faktum att jag har 6 barn, en sambo som jag så gott som aldrig träffar och en semestervecka på ett helt år.
    Mina vänner har 1 - 2 barn. Ja, de vänner som vägrar byta datum. De har barnvakt så fort de vill. Vi har under 2009 hittills varit barnlediga 2 gånger.
    Summering: Vi har väldigt få tillfällen att hitta på något som familj. Vi har 1 vecka på hela detta året att få göra något ihop.
    Vännerna har helt andra möjligheter.....

Jag ÄR tcksam för att den goda tanken om en möhippa finns. Men när jag är iväg en enda vecka på hela sommaren, så känner jag att det borde gå att respektera den..
    Hade vi haft 4 veckor semester hade jag inte klagat, men vi har verkligen bara 1 vecka.

Jag har sagt ifrån, jag har berättat hur jag känner om detta. Men till ingen nytta tyvärr... De har annat planerat säger dom.
    Jag förstår det, men det hade jag oxå för denna veckan, sedan 6 månader tillbaka......

• MW 090829

Men ha inte möhippan alls då tycker jag.

Svar på tråden Har jag rätt att känna mig besviken ?