• J D

Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!

hummle skrev 2009-07-29 09:24:12 följande:
    10 dagar kvar!!!AAAAAAAAAAAA sjukt nära nu ju men ni tycks ha allt under kontroll... lite små saker e väl bra att ha kvar?! men njut oxå av nuet. d e trots allt d sissta dagarna ni är "sambos" danielaa: siktar oxå in på att komma o se er bli man o fru. hoppas att d e ok att dycka upp.nä nu ska här plockas d sissta, vi ska ha en heldag på liseberg m svärföräldrarna o barnen lillgrabben va tvungen o dra ut framtanden igår då han slagit sej mkt illa i munnen i helgen lite extra plåster på såren behövs idag, men vilken kämpe han varit. annars kör jag som en dåre (alltså MÄNGD TRÄNAR ) o ska ta upp körningen i bilskolan nästa vecka.
    Nä, jag vill inte ha några saker kvar att göra nu, jag är tröööött . Sambogrejen kan jag inte heller riktigt njuta av eftersom jag aldrig benämnt honom som det (tycker att det låter så konstigt) men ja, ska försöka att slappna av ändå .
  • J D
    Tx2 skrev 2009-07-29 13:44:11 följande:
    skille: då fattar jag. Hoppas att du hittar någon over there att spendera tid (och pengar) med, när A jobbar.J D: Håller med hummle. Glöm inte att njuta och stanna upp lite. Sista dagarna som han är din fästman (som jag tror att jag sett dig kalla honom för)
    Ja, fästman är det jag hankar mig fram med just nu . Jajamen, njutning skall bli- nästa vecka! Den här veckan är bara för galen... .
  • J D
    Teapot skrev 2009-07-30 21:49:21 följande:
    Borta bra men hemma bäst! Vad jag njuter av min soffa just nu Skille, ja det låter som valet av man inte var helt fel Mysigt med så mycket bebis-grejer!! Lyxhustru i USA skulle jag också kunna tänka mig att bli för en tid...Tx2, har också just varit på Gotland! Och måste instämma i att det är härligt, även om det ska bli väääldigt skönt att sova i vår egna säng inatt!Tizia, jäpp - jag har sytt både gardin och nya kuddfodral till soffan. Kände mig riktigt kreativ och blev ganska stolt och nöjd Daniela och JD, herregud vad nära det är nu!! Blir nog lite nervös åt er Själva gläds vi åt att kunna skicka in hindersprövningen om en månad så det är ju en lite annan nivå Men ni verkar ju ha koll på läget - men ingen trodde väl något annat heller
    Iiii, ja, det är ju helt sjukt nära! Kommer ihåg när vi fick skicka in hindersprövningen- kändes så stort! Efter det har det bara gått undan i galen takt!
  • J D

Teapot skrev 2009-08-02 12:27:41 följande:
    Mindre än en vecka kvar för 8:e augusti-brudarna Var och tjuvtittade på U2 igår, man hörde alldeles utmärkt och såg lite lite från bildskärmen där vi satt på vallgravskanten

Och vi kunde se rätt bra från vår takterass men det var inget som intresserade mig så mkt faktiskt .

• J D

Tx2 skrev 2009-08-03 10:25:54 följande:
    Nu är ni inne på sluttampen! Inte många dagar kvar tills ni kan titulera er fru! Och ha två ringar på vänster ringfinger.

Ja, gud vad jag ser framemot att äntligen få utöka blinget på vänster ringfinger, ska bli sjukt nice .

Just nu har jag dock lite sömn-/stressproblem (känner mig dock ej stressad- bara min kropp som gör det) men jag hoppas att det ger med sig i dagarna .

• J D
    Tx2 skrev 2009-08-04 09:34:06 följande:
    J D: Hoppas att kroppen har varvat ned! Kommer att bli en superbra lördag!Teapot: Härligt när några bitar faller på plats. Vi hyrde oxå från Johans, funkade finfint även om T hade minskat i midjemåttet mellan provningen och hämtningen.Hummle: Japp, jag samlar på titlar. Den som har flest titlar och kontorsplatser vinner Det är min livsfilosofi just nu.
    Tack, vad snällt av dig! Det har blivit mkt bättre nu- kör på novalucol och valerina samt extrahjälp från mamma som kom igår så nu är jag i hyfsad balans igen .
  • J D

Danielaa skrev 2009-08-06 08:58:41 följande:
    Aaaah!JD: Nu har vi galet nära!! E så tokigt nervös nu så jag vet inte var jag ska ta vägen! *Snart fru, snart fru, snart fru, snart fru!* Ses på lördag tjejer! Puss å kram!

Ja, kan inte fatta att det redan är torsdag! Själv är jag faktiskt fortf. hyfsat lugn. Funderar t o m på att gå på en kompis födelsedagsfest imorgon kväll om vi är klara med lokalen hyfsat tidigt.

Lycka till om jag ej hinner in igen!

• J D

Teapot skrev 2009-08-06 19:17:48 följande:
    Dan före dan före bröllopsdan Jisses vad tiden stormat på! Daniela, skulle varit så himla mysigt att få se er på lördag - men jag har tyvärr ingen möjlighet att göra det Hoppas att du och din blivande man får en underbar dag!! Och ni också JD!!

Tack tack .

• J D

Nu är vi äntligen gifta! Hade tyvärr en ngt jobbig dag eftersom jag åkte på ngn släng av vätskebristmagsjuka, det värsta var dock att min mamma fick en värre version av samma sak och var tvungen att gå efter middagen. Så himla sorgligt med tanke på hur hon hade väntat och hjälpt till så fantastiskt mkt.

Vigslen var dock jättefin och gästerna hade kul och själv lyckades jag samla energi när dansen drig igång iaf .

BTW för kommande Göteborgsbrudar, här kommer mina starkaste avrådan och rek:

- Beställ INTE blommor från buketten i Nordstan, de är helt inkompetenta när det kommer till att ta instrutkioner och gör i slutändan som de vill ändå.
    - AKTA ER för Hisingens Hembeställning- deras serveringspersonal var det absolut värsta jag har stött på. Utöver att det var direkt inkompetenta när det kom till att läsa de instruktioner vi lagt ut (som de egentligen inte ville ha) så var de direkt otrevliga mot våra gäster (de sa bl a till vår toastmaster att han var den sämsta toastmaster de hade stött på...). Ska t o m skriva ett separat varningsinlägg om detta när jag kommer hem...

Rek varmt Eva Quirbach som fotograf- hon var helt underbar, ska bli jättekul att se bilderna!

Nu drar vi iväg till New York om ett par timmar . Hoppas att ni fick en jättebra dag Daniela!

• J D

Hej alla!

Tack för lyckönskningarna och ja- jag jobbar fortfarande på att se de positiva sakerna med bröllopet .

Är nu tillbaka från en fantastisk bröllopsresa i NY och Tokyo och lovar att återkomma med tips asap!

Väntar fortf. på bröllopsbilderna från Quirbach men jag är övertygad om att de blev bra , hon är verkligen verkligen duktig och trevlig!

Har inte hunnit njuta så mkt av att vara fru med tanke på att allt gått i 110 sedan dess men efter den 10 sept. blir det iaf lite lugnare på jobbet hoppas jag .

Kul att höra att ni hade en bra dag Daniela- och ni är verkligen väldigt fina på bilderna du har lagt upp!

• J D
    Carolina1979 skrev 2009-08-28 09:36:55 följande:
    Danielaa: Vilken präst vigde er?De ringde imorse från Lindome Församling och prästen ville träffas för samtal osv... jösses, nu känns det ju VÄLDIGT verkligt helt plötsligt!!Skille: Skoj med en flicka J D: Hoppas vi får ta del av några bilder, vore kul att se!
    Japp, jag kan nog lägga upp några bilder under en kort stund om ni vill se (vill helst vara hyfsat anonym här)- så fort jag fått några från fotografen då .
  • J D
    linvinter skrev 2009-09-12 19:44:52 följande:
    Så kul att du också skall ha Eva! Såg hennes bilder i våras när vi började kolla på fotograf och jag blev "kär". Har inte träffat henne än, utan vi skulle höras vid i oktober och prata närmre om bilderna och så... spännande
    Hon är grym- mailade idag om att våra bilder är klara nu . Ska bara lyckas bli frisk så att jag orkar gå och titta på bilderna men av vad jag har sett från hennes portfolio så finns det inget att frukta där direkt och hela sessionen kändes också väldigt bekväm .
  • J D
    linvinter skrev 2009-09-14 17:24:45 följande:
    J D skrev 2009-09-14 13:25:18 följande:Vad har ni bokat? Vi har bara tagit 1h fotografering innan. Sen skall min svägerska ta bilder under vigslen.
    Vi hade 2 timmars foto och fick en massa fina bilder . Hade också en kompis som är duktig amatörfotograf som fotade efteråt.

Lägger ut ett par bilder nu men låter dem bara vara kvar en vecka så om ni vill se får ni vara lite snabba .

• J D

Tack så jättemycket alla!

Vi fotades vid Kungsparken, Domkyrkan, Tyska Kyrkan och i Hindås och det var en timmes foto innan och en i kyrkan och efteråt.

En timme räcker säkert, speciellt om man fotograferas nära sin kyrka och har möjlighet att ta några familjebilder samtidigt. Eva är snabb på att ta bra bilder. Å andra sidan kände vi att vi nog borde ha tagit tre timmar egentligen med tanke på att det blev så bra .

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!