• Teapot

Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!

Skille, vad härligt med en liten flicka! Gissar på att hon aldrig kommer att behöva sakna något

Daniela, låter härligt att du njuter av livet och av att vara fru!! Själv börjar jag få lite fjärilar i magen, det är så mycket som vi fått ordning på redan och det närmar sig faktiskt! Nästa vecka skickar vi in hindersprövningen och provsmakar menyn

Linvinter, som sagt, duktig flicka!!

• Teapot

linvinter, du kämpar på med klänningen förstår jag, starkt jobbat

Tizia, på menyn står vaniljgravad kalvfilé med het mangosalsa till förrätt, följt av hjortfilé med genevergräddsås (S har ju holländska anor) och hasselbackspotatis (någon grönsak var det väl också), till dessert blir det ost. Och så tårtan då

Myrmor, fy vad trist att ni blivit krassliga. Själv åker jag på det ena efter det andra nu när skolan är igång och man trängs i samma byggnad som alla dessa elever. Så spännande att det snart är dags för tvåan!! Mysigt!

baver, hoppas bröllopshelgen var till belåtelse! Är det sista skolåret för dig nu?

hummle, så det är jobb som hägrar nu alltså! Hur går det med körkortet? Fastnar teorin?

JD, NY och Tokyo låter verkligen häftigt! Ska bli kul att höra mer om, vi håller ju själva på att spåna på vart vi skall ta oss

Jag och frugan, beror väl på vad det är för klänning man är ute efter men vissa kan ju ha rätt lång leveranstid, flera månader.

Och här ligger skatteverkets trevliga blanketter i ett vitt färdigfrankerat kuvert och väntar. Imorgon ska de på posten och då är det exakt fyra månader kvar! Tjoho!!

• Teapot

Tx2, visst gjorde du dina naglar på Gilda? Bra, dåligt? Vilken behandling är att rekommendera!?

• Teapot

Tx2, funderade på att testa Gilda men ska väl göra det nu snart ifall jag vill göra det igen till bröllopet. Har aldrig manikurerat mig förr dock så blir lite rådvill

Ja nu är hindersprövningen på posten!

Linvinter, lycka till imorgon, kommer säkert gå bra. Är det ett malmöjobb du pratat om tidigare?

• Teapot

Kan meddela att vår bröllopsmeny är utsökt Förrätten var verkligen annorlunda, god ja men mest annorlunda. Huvudrätten var galet god och ost till dessert blir ju aldrig fel! Synd att det är fyra månader tills vi får smaka dessa under igen

• Teapot

Ja nu är det mindre än fyra månader kvar!!! När man tänker på det så går tiden väldigt fort faktiskt... Vi fick beslut om hindersprövning i fredags så nu är det grönt ljus Måste börja fundera på festprogrammen känner jag, har inte ägnat många tankar om det än.

Daniela, vad kul att ni fått bilderna!! Nu sitter ni hemma och myser och minns kan jag tänka

• Teapot

Så var jag äntligen igång med att åtminstone göra festprogrammets framsida! Känns bra, pysslade så hela köket såg ut som jag vet inte vad igår kväll Ska börja klura på hur vigselprogrammet ska se ut också, känns som att jag kommit in i ett pyssel-flow för jag vill bara hem från jobbet till mina kära små papper

Tx2, finns väl all tid i världen till att fixa album! Det bästa är väl att göra dem när man känner för det och inte känna sig tvingad.

Daniela, hoppas lillpojken är kryare.

• Teapot

Tx2 - kryptiskt, lätt ledighet nästa år!?!

Myrmor - då var bröllopet avslutat då, om tackkorten är på väg!?

• Teapot

JD, men vad ni var fina! Underbara bilder!!!

Igår gjorde S och jag en riktig maratonresa till Tyskland över dagen. Så nu har vi allt som behövs till festen förutom bubbel, det inhandlas på hemmaplan

• Teapot
    linvinter skrev 2009-09-20 18:14:46 följande:
    Så kul! Börjar kännas på riktigt.
    Verkligen! Nästa helg blir nog projektet att jaga fatt på en florist
  • Teapot

Välkommen hem Tx2!!! Låter helt fantastiskt att få ha mannen för sig själv i två veckor, dessutom på sydligare breddgrader

• Teapot

Nämen, en tredje!? Är det vad jag tror att det är?

• Teapot

Haha :-P då tror jag vad jag vill!

• Teapot

Jag tror att det går bra! Jag vill iaf inbilla mig det Det största kruxet just nu är att vi fortfarande har för lite serveringspersonal, annars är det mesta i lås som det ser ut. Mindre än tre månader kvar

• Teapot

Danielaa, så fina ni är på bilderna!!! Förstår att det var en härlig dag Längtar såååå till vår dag!

Tx2, så snart, det var värst!! Grattis grattis, riktigt spännande

Och hos Myrmor har det hänt grejer förstår jag, stort grattis! Hoppas ni mår bra hela familjen.

Försökte mig på en florist i lördags, men de tyckte att vi var ute lite för tidigt och kändes lite ointresserade. Men blivit tipsad om flera andra så ska göra nya försök snarast. Fick iaf se en del bilder så är ganska klar över vad jag vill ha!

• Teapot

Daniela, jotack... har ju varit tidig med det mesta, men träffade en underbar florist idag som jag bokat in ett möte med så vi ska nog kunna smida stora planer

• Teapot

Myrmor, grattis till lille pojken! Atle, vilket härligt namn!! S:s kusin är gift med en Attila, tycker jag också om, ståtligt på nå vis

Partyvin är inhandlat, blev italiensk inte alltför dyr variant - Canaletto i både rött och vitt. Blommor ska pratas på tisdag, hittat en florist som ville sitta ner i lugn och ro och prata

Vill hemskt gärna dejta snart, ska se över kalendern och kanske föreslå några datum!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!