• Fru Hilde

Äntligen fredag del 18

Jag har för övrigt gått och blivit tjock. Flera veckors småätande har haft sitt pris Nu står min nya granne ute och tvättar fönster och jag blir bara såå avis på de som är 40plus och ser ut som om tiden inte rört dem *morr* jag hör inte till den gruppen alls... och ibland är det tråkigt

• Fru Hilde

Hmm MC jag avundas dig inte. Kökslådor som misslyckas i monteringen har jag själv också lyckats åstadkomma för några år sedan. Hoppas du blivit lite gladare till idag iallafall.

Idag har varit en urdålig dag. tänker inte gå in på några ingående detaljer men en o annan gammal surdeg har hunnit ikapp mig och så har en släkting varit minst sagt omoralisk på ett sätt så jag inte visste hur jag skulle bete mig. Bläh säger jag bara!!! *morrar*

• Fru Hilde

Tjohooo idag har jag fått titta på ärtan i magen!!! En riktig sprattelgubbe var det.

• Fru Hilde

Janos Barnmorskan mätte upp bebis till V11+1. Exakt på dagen så som jag själv räknat ut det

Jag gör ett nytt ultraljud nästa vecka. Då gör jag KUB-testet. Detta var bara ett rutin som min barnmorskemottagning gör vid inskrivning och så är det bra för att fastställa att man är i rätt graviditetsvecka i förhållande till när man ska göra sitt KUB-test. Hoppas få bra värden då, men vad gäller svåra missbildningar känner jag mig ändå hyfsat lugnad för lilla bebis såg väldigt välskapt ut än så länge

• Fru Hilde

Hos oss är det alla som passerat 35 år som erbjuds KUB. Fast jag tror visserligen att KUB kan vara bra även om man är lite yngre just för att kunna kontrollera riskerna för de vanligaste typerna av fosterskador. tyvärr kostar det mellan 1500 och 1800 att göra det privat. En nackdel är att man bara får en riskalkyl på riskerna så man kommer ju ändå stå där med en viss procents chans att något kan vara galet.

Janos vad har du för BF datum?

ÄPV hur går det för dig?

• Fru Hilde

Oj ÄPV jag hade glömt att du är så långt gången. Häftigt!

Janos jag hoppas du kommer må bättre snart. HAr du sökt för ditt illamående? Det finns ju en hel del hjälp att få nuförtiden. För mig blev Losec räddningen.

• Fru Hilde

Sov så gott Janos! Natti natti gratti...s

• Fru Hilde

ÄPV på tösen hade jag ju flera uppstarter på en förlossning men tösen stannade ändå kvar tills dess hon var beräknad att komma ut. Sedan kan man ju ha rejäla förkänningar, men de är nog mest kroppens övningsrundor inför när det verkligen gäller.

• Fru Hilde
    Cybermamman skrev 2009-08-16 16:03:35 följande:
    Idag finns bara en sak att säga. Jag är glad att jag har mina älskade g**ist****ar
    Hö hö... hade behövt låna dem idag. Här är det blötare än blötast och jag har inga g*mm*st*vlar alls
  • Fru Hilde

Hoppar genast vidare till mailen ! *skuttar vidare*

Svar på tråden Äntligen fredag del 18