• janos

Äntligen fredag del 18

Apg, spännande! Vad kan det vara för jobb du har sökt?

• janos

Nu smiter jag till soffan och mumsar chips med maken. Kram på er!

• janos

Tack anne! Nu ska jag gå och sova. Maken sover redan gott i soffan. Natti natti allihopa!

• janos

Nu har jag äntligen hittat en tråd på familjeliv. Jag har hittat ett tillstånd, ett begrepp som stämmer in på mig:
    hyperemesis gravidarum!

Det betyder gravt kräkning av gravid kvinna. Det beskrivs ofta med kräkningar, trötthet, uttorkning, näringsbrist, depression m.m.

Ingen tröst, men ändå äntligen ett begrepp så att man har något att relatera till.

Jag är ledsen för allt mitt gnällande just nu. Jag håller på att gå under psykiskt. En vecka kvar av sjukskrivningen.

• janos

Åh vips så blev våran gillestuga/tillfälliga förråd ett ordentligt tv-rum och lekhörna. Jättefint!
    Vi tog in sonens rutchkana utifrån. Nu kan han utnyttja den även hela vintern. Praktiskt! Det är ju faktiskt 7 månader det handlar om, som den skulle ha stått ute annars.

• janos

Vi behövde bara flytta på soffan och lite madrasser som var i vägen. I det tomma uttrymmet la vi "heltäckningsmattorna" som vi har haft i uterummet och sen bar vi ner rutchkanan till lekhörnan.

• janos

Nu har jag ringt till en annan bm på mvc som lyssnade på mig. Jag ringde även min bm, som lyssnade mycket bättre denna gång. Jag ifrågasatte ang hyperemesis och det tyckte hon inte att det var. Då får man inte behålla någon mat alls. Hon ansåg att mina värden var tillräckligt bra.

Nästa steg blir spec.mvc på måndag, då vi ska på ul. Sen får vi se vad som händer. Om jag inte får hjälp av min nuvarande bm så byter jag inom en snar framtid.

• janos

Jag har gjort upp en plan med mig själv. Ul och spec.mvc på måndag, så får vi höra vad dom säger. Läkarbesök på tis morgon, få se vad hon säger. Sen byter jag bm och får förhoppningsvis hjälp.

Idag rinner tårarna oavbrutet.....även om det är fredag......och jag håller på att bryta ihop psykiskt.

I helgen kommer makens syster (med familj??) över och underhåller sonen. Han behöver massor av kärlek och aktivitet just nu.

Livet känns blääääääääää just nu. Ledsen att jag är så trist!

• janos

Tack för dina ord och din omtanke Hilde! Det värmer gott i hjärtat. Hoppas att du får må bättre själv.

Stort grattis till snopp och pung! Fick ni något datum? Spännande!

• janos

Skönt att datumet inte ändrade sig för er, Hilde! Vi får se vad vi får för datum på måndag.

Jag som är dåligt insatt i kejsarsnitt, jag trodde inte att man "fick" föda naturligt efter ett kejsarsnitt (för visst är tösen född med k-snitt?!?)
    Håller tummarna för att ni får den förlossning ni vill ha.

• janos

Apg, tackar för dom goa filtarna och den varma chokladen!!!

Hur går det med jobbsökeriet? Blev det någon förändring?

• janos

Då fick man lära sig något nytt idag med. Nog borde du väl räknas som 1-gångsföderska......eller?!? Ja, hur räknar man egentligen. Känns det spännande med en naturlig födsel, eller läskigt?
    Fru Hilde skrev 2009-10-10 11:30:03 följande:

Jodå man får föda vanligt om man gjort kejsarsnitt, men om man däremot gjort två snitt räknar man nog med att tredje blir ett snitt för att slippa komplikationer. Vi fick också veta att moderkakan ligger ganska högt upp så den här gången är risken för att den lägger sig i vägen mer eller mindre minimal. visserligen hade jag ju planerat snitt förra gången, men vid ultraljudet som gjordes dagen innan konstaterade man att min moderkaka låg i vägen för naturlig födsel så den gången hade jag hursomhelst inte haft något val. det jag funderar lite på är om jag räknas som förstagångs eller andragångsföderska. Jag har ju aldrig haft något aktivt värkarbete tidigare. Ska nog förbereda mig på att det kan ta tid
  • janos

Jasså, du trivs hos grabbarna
    anne på grönkulla skrev 2009-10-10 10:04:10 följande:

Näe, jag stannar o gottar mig i glansen hos grabbarna här ett tag till!
  • janos

Imorgon är det dags för ul och spec.mv. Helt plötsligt så säger maken att kanske vi borde ta reda på kön, om dom kan se det.
    Jag blev ganska snopen, för han har alltid sagt äähhh till sådant. Mig spelar det ingen roll, bara dom säger att barnet är friskt därinne.

Svar på tråden Äntligen fredag del 18