• Maddelus

Ledsen upprörd och mår dåligt, del 2. mer förståelig tråd

hmm. nu har jag inte uttryckt mig ordentligt i min forumstråd : ( Visst jag älskar Jockes mamma, det gör jag, men det ska alltid vara saker som händer så att jag känner mig utanför, att jag inte passar in i deras familj, att jag inte alltid är välkommen så...

Men försöker bortse från det, springa före, men det kommer ikapp mig. Det här är bara en grej som han gör och då har det inte varit lika allvarlig som att välja sin sjuka mamma. Vi kan ha planerat saker som vi ska göra och helt plötsligt ska han åka till sin mamma för att hälsa på.

Han tänker inte. Vi skulle boka biljetter till maiden som var förra sommaren, jag ville köpa dom åt honom för att göra honom glad, för han älskar maiden. Dagen efter vi bestämt det hade han pratat med sin mamma och dom hade gjort upp att hon skulle köpa dom och han sa bara oj det hade jag glömt att du sa igår. Jag skyller inte henne något, hon kunde inte veta då. Det är han som gör små saker på. Som att han inte tar oss på allvar.
    Som att vi är liksom ett par som tas förgivet enligt honom.

Gamla forumstråden:

Jag har ett problem jag inte vet hur jag ska göra. Men vill lätta mitt hjärta till er som förstår mig.
    Min sambo och jag har varit tillsammans i snart 6 år och förlovade i 4 och sambo i ett halv år. Hans mamma har nyligen "gått in i väggen", igen. Och ska vecka 30 åka på semester med hans lilla syster. Men problemet för henne är att hon orkar/vill inte köra ända ner till gbg trakten från västerås och tycker Jocke ska följa med som chaufför också. Visst det hade inte varit några problem om det inte hade varit våran förlovningsdag mitt i den veckan. Det mest frustrerande av allt är att hon (hans mamma) bönar och ber till Jocke att vi ska skjuta upp eller ta våran förlovningdag innan den veckan. Hon har inte ens kommit på tanken att fråga om jag vill följa med heller. Men en sån dag skjuter man inte upp och speciellt inte om det ska bli den sista innan giftemålet. Det västa av allt är att han funderar över det! :( Jag frågade även vilket som var viktigast att behaga sin mor eller ha förlovningdagen med mig. Han svarade båda, fast på olika sätt. Det visar ju bara att det inte är tillräckligt viktigt för honom! :( Vad ska jag göra med han?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-15 13:52

Uppdatering

Grejen är den att det är alltid hans mamma som går före även när det inte borde. Det är inte första gången han "struntar" i vad jag vill fören jag blir ledsen. Så visst han kanske borde hjälpa henne men jag ser det med andra ögon. Och grejen är den att hon borde ta det lugnt så hon kan återhämta sig, men det gör hon inte därför gick hon in i väggen. Igen för det händer med jämna mellanrum. Och hon får mig inte att känna mig välkommen alla gånger. Vill inte bara följa med till gbg utan att hon frågar. känner mig påträngande då... Och jag försöker inte dra han från sin "gamla" familj!

• Svar på tråden Ledsen upprörd och mår dåligt, del 2. mer förståelig tråd
  • MadeleineBjörklund

Jaha, dator fick spel och raderade min användare.

• wiii

Det kan ju hända att han faktiskt hade glömt av att du skulle köpa, en del är väldigt dåliga på att komma ihåg vad andra sagt..
    eller att det inte gått fram ordentligt, att han uppfattade det som att "klart du ska gå på maiden" snarare än att du skulle köpa biljetterna?

vad är det som gör att du inte känner att du passar in i familjen, OCH måste du passa in i familjen? man trivs ju inte alltid med partnerns vänner, och det brukar gå bra ändå.

• Energy

1. Jag älskar er, dig och Jocke.

2. Jag tycker hans mamma är en festlig prick som jag gillar.

3. Jag tycker fortfarande att hans jäkla mamma NÅNGÅNG ska fatta att du nu varit med i deras familj i 5½ år och NÅGON gång kan fråga om du ska följa med!

4. Jag tycker Joakim ska sluta stoppa huvudet i sanden! Att dra till sina vänner och sen låssas som att det regnar när han kommer hem över att du är arg eller ledsen. Om han är så pass vuxen att han kan gifta sig är han så pass vuxen att han kan tjuren vid hornen, stå upp för sig själv och sina åsikter.

5. Jocke borde säga till sin familj att du är en del av hans familj och borde rent automatiskt få följa med utan att du ska behöva ringa upp och fråga eller ens vill följa med.

Jag vet att det är nästan det du stör dig på mest, att hon inte ens frågat om du vill följa med.

• Energy

Jag sa ju att du skulle få kloka råd här av brudarna och fruarna.

• Energy

OH jag glömde skriva:

Du borde åka med. Oavsett om hon frågat eller inte. Du får visa att du hör också hemma där. Hon älskar ju dig, så hon blir nog inte ens sur. Hon kanske inte tror att du vill följa med? Eller ha en sista semester med sonen innan han blir gift? Nu spekulerar jag vilt, men men jag gör ju ofta det.

Var inte rädd för att förstå att du är underbar och djupt älskad Sessan.

• Goldi

Okej, men kan du inte försöka prata ut med hans mamma. Kanske det ni behöver, nu vet jag inte om hon vet hur du känner. Men försök prata med henne och fråga varför hon gör så att du blir utanför...

• MadeleineBjörklund

(maddelus= Madeleinebjörklund)
    Jag blir så himla glad över alla kommentarer, även om dom inte faller mig i smaken. Men vill ju höra från andra vinklar också. Ja maria (energy) det är nog det som stör mig mest. Det där med att han skulle dra med sin mamma över våran förlovningsdag är nog bara den utlösande faktorn. Jobbigt när han bara springer iväg sådär och låtsas som inget när han kommer hem.
    (wii)För mig är det viktigt att passa in i familjen eftersom jag själv har ett sånt starkt band till min familj. Ja att han glömt det är inte ovanligt det är därför han fått en kalender.

• Energy

OT = Lillasyster skaffa hemtelefon så jag kan ringa er! :-P

Jag vill ju höra hur det gått med det här.. Annars ska jag muttra åt Jocke så han fattar att du automatiskt borde få följa med på familjesaker. Vi skulle ju aldrig göra och har aldrig gjort nått utan att han fick vara med, han är ju självklar och inräknad redan innan.

Han är född med dåligt minne, den där kalendern är det bästa du gett honom. Han behöver bara komma ihåg att titta i den också.

• wiii

om man glömmer att kolla i sin kalender, så är ju annars ett tips att ha en mobiltelefon med kalender i och ställa in larm för olika saker man ska minnas :) Funkar för min mycket virriga sambo

Svar på tråden Ledsen upprörd och mår dåligt, del 2. mer förståelig tråd