Inlägg från: noodi |Visa alla inlägg
  • noodi

Är så trött på tärn- och möhippegrejen..

Jag är så trött på allt vad som heter tärnor och möhippa nu, eller ja, den ena tärnan som vi kan kalla M är suverän, och hon försöker så gott hon kan med att hjälpa även om hon har en 6 månadersbebis.
    Den andra tärnan L är dock oengagerad och har varken tid med mig eller den andra tärnan så de kan planera möhippan..
    Fått höra massa klagomål från M att L vill planera möhippan på facebook istället för att träffas och prata. Hon (L) vill inte träffas när det är fint väder, för då kan man göra bättre saker än att planera möhippa och mitt bröllop..

Det är så tråkigt att det är såhär, att hon ska krångla hela vägen. Först med klänningen och nu med att inte hjälpa till att planera.. :(

• Svar på tråden Är så trött på tärn- och möhippegrejen..
  • noodi
    Besservvisser skrev 2009-07-16 07:40:39 följande:
    Skall dina tärnor planera ditt bröllop?
    Nej, det var inte så jag menade. Men ibland behöver man en hjälpande hand, någon att bolla idéer med.
  • noodi
    passionsblomman skrev 2009-07-16 07:49:18 följande:
    Varför snackar din ena tärna om hippa och den andra tärnan med DIG? Hon får väl prata ihop sig med övriga komisar och hitta någon att planera med om hon vill dra i trådar för en hippa. Jag hoppas du vet att det ingalunda är ett ansvar som per automatik vilar på tärnorna att orda med detta. Det har i alla tider varit en gemensam grej från vännernas sida.Vad är det för engagemang du väntat dig som du nu saknar?Jag tycker det låter som att du inte pratat igenom med dina tärnor vad du har för förväntingiar på dem.
    De är mina vänner, jag har inte så jättemånga tjejkompisar, eftersom jag mest har umgåtts med killar.
    M försöker ju prata med L, men hon har ju aldrig tid. Så hon kommer till mig och klagar över det.
    Nåt jag hade önskat mig, var i alla fall ett telefonsamtal, eller ens veta att det betyder någonting att vara tärna. Jag hade gärna velat att L skulle följa med när jag provar ut klänningen.

Jag har försökt prata med L, men som sagt, återigen, så har hon inte tid. M och jag ska träffas nästa helg igen för att diskutera.
  • noodi
    Besservvisser skrev 2009-07-16 08:00:37 följande:
    Personligen hade jag inte följt med någon för att leta brudklänningar... gah vad tråkigt! Du kan inte tvinga henne göra saker. Ge henne sparken om du inte gillar hennes attityd, men kanske prata med henne först.Det kan vara så att hon är helt ointresserad av bröllop överhuvudtaget och tycket att det är aptrist. Hon kanske tackade ja att vara tärna för att ni är vänner, inte för att måste hjälpa dig planera.
    Hon var inte ointresserad i början, hon såg jättemycket fram emot att hjälpa till, o ville följa med när jag skulle titta ut min bröllopsklänning.
    Det handlar väl inte om att tvinga någon, herregud, utan det känns bara trist att intresset dalade såpass mycket och att hon inte ens hör utav sig. :S
  • noodi
    GbgHelena skrev 2009-07-16 08:26:51 följande:
    Jag känner mig bara oerhört tacksam för att mina vänner ordnade en möhippa för mig. Inget alls jag förväntade mig. Jag har inte utsett några tärnor, för jag vill inte lägga ansvar på någon annan för mitt bröllop. Jag förstår din tärna som hellre gör annat än planerar möhippa när det är fint väder. Jag vill också ta vara på de dagar solen skiner istället för att fixa med bröllop - och då är det ändå mitt eget bröllop! Vad är det för fel på telefoner och facebook? Det räcker väl att de träffas ett par gånger?
    Alla kanske inte är som mig, att jag gärna vill ha koll på grejer som jag ska vara delaktig i.
    Antar också att det bara är jag som gärna hade velat ha en hjälpande hand från tärnorna.
    Ett par gånger vore mycket om dom träffades i dagsläget.
    Tänker inte sitta o försvara mig varför jag känner mig ledsen över att hon inte verkar bry sig överhuvudtaget.
Svar på tråden Är så trött på tärn- och möhippegrejen..