Är så trött på tärn- och möhippegrejen..
Instämmer helt! Jag hade inte heller tärnor men mina bästa vänner erbjöd sin hjälp och de fick några små uppgifter bara, bland annat hämta mig hos frisören på bröllopsdagen. Jag var jättetacksam över alla hjälp och det är verkligen inget man förväntar sig. Man blir ju själv så otroligt inne i sin egen bröllopsplanering och man får inte glömma bort att resten av världen kanske inte tycker att det är så himla viktigt.
Jag tror man måste vara tydlig från början med vad man väntar sig och fråga tärnan om denne är med på detta. Många som får en fråga om att vara tärna tror nog att det bara innebär att man har matchande klänning och går in i kyrkan med bruden. Så hade nog jag trott i alla fall (åtminstone innan jag blev medlem på BT..)
GbgHelena skrev 2009-07-16 08:26:51 följande:
Jag känner mig bara oerhört tacksam för att mina vänner ordnade en möhippa för mig. Inget alls jag förväntade mig. Jag har inte utsett några tärnor, för jag vill inte lägga ansvar på någon annan för mitt bröllop. Jag förstår din tärna som hellre gör annat än planerar möhippa när det är fint väder. Jag vill också ta vara på de dagar solen skiner istället för att fixa med bröllop - och då är det ändå mitt eget bröllop! Vad är det för fel på telefoner och facebook? Det räcker väl att de träffas ett par gånger?