Inlägg från: Moirie |Visa alla inlägg
  • Moirie

Är så trött på tärn- och möhippegrejen..

Synd att du ska behöva höra på klagomål över något som dina kompisar borde fixa på egen hand, om de vill fixa en möhippa. En del av problemet verkar vara att du får höra saker från L om M, som du nog inte skulle bli ledsen över om du inte visste? Be M hålla allt planeringsprat om möhippan mellan sig och de andra.

noodi skrev 2009-07-16 07:33:22 följande:
    Fått höra massa klagomål från M att L vill planera möhippan på facebook istället för att träffas och prata. Hon (L) vill inte träffas när det är fint väder, för då kan man göra bättre saker än att planera möhippa och mitt bröllop..Det är så tråkigt att det är såhär, att hon ska krångla hela vägen. Först med klänningen och nu med att inte hjälpa till att planera.. :(
  • Moirie

Jag tycker det verkar vara mycket "droppen som får bägaren att rinna över" i flera av trådarna om oengagerade vänner. Att vännerna inte är intresserade blir bara ytterligare en spik i kistan på en kanske ganska ljummen vänskap eller ensidig vänskap, där den blivande bruden ställt upp men inte får samma respons tillbaka. Själva sakfrågan (ointresse för bröllopet) kan tyckas banal men jag tror det ofta ligger något under ytan som är det som verkligen gör den blivande bruden ledsen.

Men skulle jag döma mina vänner efter deras intresse för att prata bröllopsdetaljer så vore det nog kört för hela bekantskapskretsen

Svar på tråden Är så trött på tärn- och möhippegrejen..