Inlägg från: 2000 talet |Visa alla inlägg
  • 2000 talet

Är så trött på tärn- och möhippegrejen..

Mina reflektioner och tankar...
    ) Möhippa går alldeles utmärkt att planera via mail, telefoner och annat som inte kräver personliga träffar. Jag har själv upplevt en sådan och bruden blev supernöjd.
    ) Att M beklagar sig för dig tycker inte jag är ok. Hur ska du kunna styra upp deras kontakt? Förutom att det gör dig ledsen och besviken så har du har inte med din egen Möhippa att göra förrän den är en realitet. Vill M beklaga sig, får hon göra det direkt till L.
    ) Finns ingen regel som säger att tärnorna ska ordna möhippa, eller att de ska planera den tillsammans.
    ) Tråkigt att din tärna inte vill följa med när du ska prova ut brudklänning och att det finns ner som du hade hoppats och förväntat dig inte fungerar. Det enda du kan göra är att tydligt och precist förklara dina förväntningar. Kalla samman båda på en liten planeringsmiddag eller vin på torget eller en badpicnic och så berätta hur du vill att deras uppgift ser ut. Kolla av med dem att de har samma syn som du. Låter nämligen som att det finns 3 olika i allt det här.
    Hoppas allt ordnar sig till det bästa och Lycka till!!!!
    kram

Svar på tråden Är så trött på tärn- och möhippegrejen..