Inlägg från: Aleta |Visa alla inlägg
  • Aleta

Är så trött på tärn- och möhippegrejen..

Ja, det har ju varit en hel del sådana trådar här på BT, hur tänker man då?
    Jag slår mig i backen på att du hade ställt upp om det hänt en katastrof i deras liv medan de som fladdrar runt över bröllopet kanske inte alls kan hantera kriser utan drar sig undan då.

Konstigt sätt att sortera bland sina vänner, tycker jag.

Angående tärnor så är det nog som sagt viktigt att man redan vid frågandet säger att "om du vill vara min tärna så är det detta jag förväntar mig att du ska göra".

För de allra flesta så innebär det att ha en klänning på sig som bruden har valt och att stå där framme och hålla i buketten, that's it.

Möhippan skulle de inte blanda in dig alls i. Ge dem listan på alla inbjudna och låt dem sedan dra ihop vänner därifrån som de anordnar möhippa med. Det är det vanligaste, tärnuppdraget har inget med möhippa att göra per automatik.

konstigabaralillajag skrev 2009-07-16 09:07:47 följande:
    Inte jag heller innan men blev klart och tydligt informerad om att vi inte var bjudna på en nära väns bröllop eftersom vi inte visat ngt intresse för att hon skulle gifta sig... :/Efter det förlorade vi kontakten...
  • Aleta

Jag tycker att det verkar jättevanligt när man läser olika trådar och inlägg här på BT.
    Man ska som vän erbjuda sig att hjälpa till, fråga hur det går, be att få titta på klänningar osv. annars är man ingen riktig vän. (?)
    Det är jättekonstigt tycker jag. Visst, det är kul med bröllop, men man kan lika gärna se bröllop som en hobby (tillfällig, men ändå). Tänk om någon skulle kräva att man intresserade sig i ens övriga intressen, racing, rollspel, knyppling etc. på samma sätt: "Du är inte min vän längre, för du frågade inte hur det gick för min kanariefågel på senaste utställningen!"

konstigabaralillajag skrev 2009-07-19 21:19:25 följande:
    Det var där kontakten bröts. Tappade lusten för att fortsätta den kontakten efter det. Vänskapen var inte viktig utan hur mycket uppmärksamhet hon fick tyvärr...
Svar på tråden Är så trött på tärn- och möhippegrejen..