Inlägg från: På rosa moln |Visa alla inlägg
  • På rosa moln

Är så trött på tärn- och möhippegrejen..

Besservvisser skrev 2009-07-16 08:00:37 följande:
    Personligen hade jag inte följt med någon för att leta brudklänningar... gah vad tråkigt!
    Om jag skulle få äran att bli tillfrågad att vara tärna åt någon så skulle jag inte tacka ja om vi inte står varandra så nära så att jag är beredd att lägga lite energi på henne och följa med och kolla på brudklänningar och annat - även om jag hade tyckt att det vore vansinnigt tråkigt. För är jag inte beredd att göra vissa uppoffringar (inom rimliga gränser naturligtvis, jag kanske inte skulle följa med henne på stan och leta klänning tio gånger men åtminstone två) för hennes skull så förstår jag inte varför jag skulle få det hedersuppdraget heller.
  • På rosa moln

Jag förstår dig helt och hållet, jag kommer förmodligen att bli jätteledsen den dag jag och min älskade börjar planera vårt bröllop ifall inte mina bästa vänner visar något intresse för det som kommer att ske.

• På rosa moln
    Aleta skrev 2009-07-20 08:04:27 följande:
    Tänk om någon skulle kräva att man intresserade sig i ens övriga intressen, racing, rollspel, knyppling etc. på samma sätt: "Du är inte min vän längre, för du frågade inte hur det gick för min kanariefågel på senaste utställningen!"
    Med tanke på att ens bröllop förmodligen är en av ens livs lyckligaste dagar så tycker jag att den jämförelsen känns lite skev.
  • På rosa moln
    Aleta skrev 2009-07-20 08:04:27 följande:
    Tänk om någon skulle kräva att man intresserade sig i ens övriga intressen, racing, rollspel, knyppling etc. på samma sätt: "Du är inte min vän längre, för du frågade inte hur det gick för min kanariefågel på senaste utställningen!"
    Har någon tagit en stor titel på en utställning, vunnit en viktig racingtävling, fått en roll i en pjäs eller någonting annat betydelsefullt för personen i fråga så tycker jag att det skulle vara en väldigt märklig vän som inte frågar om detta
Svar på tråden Är så trött på tärn- och möhippegrejen..