Är så trött på tärn- och möhippegrejen..
Moirie skrev 2009-07-20 11:55:02 följande:
Men skulle jag döma mina vänner efter deras intresse för att prata bröllopsdetaljer så vore det nog kört för hela bekantskapskretsenVi har väl kommit till insikten att bröllopet inte är något viktigt för de flesta, dessutom har jag haft den stora turen att kunna bolla saker med några personer som verkligen gillar planering och som frivilligt (hoppas jag...) erbjudit sig att hjälpa till. Resten av våra vänner förväntar jag mig inget av och har inte bett om hjälp utom från den närmaste familjen. Istället har jag väntat på att erbjudanden ska komma och de som verkligen är nära vänner har också kommit självmant och erbjudit sig göra saker. Några tärnor osv är inte aktuellt för oss. Dessutom har jag en blivande man med god smak som kollat på klänningar, skor, smycken osv med mig.
Man får nog helt enkelt hålla låg profil och vara glad för det engagemang som erbjuds.
Tänker på Sex and the City och Charlotte som ska gifta sig. När väninnorna börjar tjafsa hos Wera Wang (=känd designer av brudklänningar) där de är och slutprovar klänningarna blir Charlotte sur och menar att vännerna ska skärpa sig; det här är ju min vecka!" Du får EN DAG, inte en vecka, replikerar den ständigt cyniske Miranda. Man kanske inte ska tulla för mycket på den dagen i förskott?