BlivandeFruF skrev 2009-09-04 19:35:32 följande:
Hej alla stockholmsbrudar!Jag har så smått börjat titta på bröllopsklänning, ååh, det är så roligt!Vill dock fråga: Nere vid kungholmstorg ligger en brudklänningsbutik, nästan ända nere vid vattnet. Har någon här varit där?Jag och min brudtärna var där idag men fy sjutton alltså.. det var inget roligt bemötande man fick, de som jobbade i butiken kunde knappt le. Dessutom fick vi handskar på oss så vi inte skulle smutsa ner klänningarna. Jo, det kan man ju förstå men i butiken Bröllopskällan på söder har de de flesta klänningar inplastade, och man kände sig fri att ta de man ville prova med sig in i provrummet. Här förstod vi inte om jag fick prova klänningarna eller ej. Vissa klänningar var man dessutom tvungen att boka tid och betala en viss summa pengar för att ens få prova dem...åh, jösses. Vi tog en vända i butiken men valde sen att gå. Det kändes som om vi störde de som arbetade, som om vi gjorde intrång. Så ska man ju inte känna när man ska prova brudklänning! Då vill man ju ha proffsig och trevlig personal somgör att man känner sig välkommen!Hur som helst..när vi skulle gå frågade de som arbetade där om vi inte hittade något (vi gick efter kanske 5 minuter, det kändes så olustigt där) och jag svarade: Njae..nej..jag vill gärna kunna känna på klänningarna och så. varpå den ena av de två sura tanterna svarade: jamen det går ju inte! Hur skulle det se ut om alla gjorde så?!nej, det var konstigt och olustigt. Riktigt längtade tillbaka till Brudkällan där servicen var toppen!Någon som har några liknade erfarenheter? Både bra och dåligt?ps. tror att jag har hittat min klänning men vet inte om det är för tidigt att bestämma mig redan, 11 månader innan dagen D, vad tycker ni? ds.
Men usch va otrevligt! Dit ska jag inte gå!
Och betala för att få prova klänningarna, det var det dummaste jag har hört!
Näe, har du hittat en som känns rätt så kör på den. Eller det beror väl på hur mycket du har tittat runt, typ köpa en bland de första man tittat på kanske känns lite förhastat och som att man kan missa mycket annat. Men samtidigt så tycker jag man ska gå på magkänsla. Känns den rätt så blir det nog jättebra trots att det är ett tag kvar tills den ska användas!