Stockholmsbrudar
Jag har arbetat som copywriter och kan både leta efter stavfel och korrekturläsa språket om du vill!? Nu ska vi iväg och träffa lite vänner men jag kan kolla igenom allt senare ikväll.
Jag har arbetat som copywriter och kan både leta efter stavfel och korrekturläsa språket om du vill!? Nu ska vi iväg och träffa lite vänner men jag kan kolla igenom allt senare ikväll.
Jag har inte hunnit titta igenom dina texter. Det är alldeles för mycket jobb just nu! Det har nog lugnat ned sig i slutet av veckan. Jag har inte glömt dig :)
Finns det några Stockholmsbrudar som kan tipsa mig om en bra cateringfirma?
Tack för tipset men nu har vi bytt festlokal och kyrka för tredje gången. Denna gång ingår det en cateringfirma, när man hyrlokalen så nu är problemet löst :) Det känns jätteskönt att inte behöva göra alltför mycket själv!
Nu har vi äntligen bokat lokal. Det blir Albertina Caterings lokal på söder. Det är så skönt att vi äntligen har bestämt oss för både kyrka och festlokal :) Är det någon som varit på fest i deras lokaler och käkat deras mat? Kom gärna med ett utlåtande. Hur går det för er andra?
Vart har alla Stockholmsbrudar tagit vägen?
Vad kul att det har tillkommit några nya brudar i tråden! Det går att gifta sig till en relativt billig peng i Stockholm, om man lagar maten själv och om man hittar en billig lokal. Ett tips är att hyra en bygdegård, där man själv får stå för all mat och dryck.
Kolla in denna hemsida www.bygdegardarna.se
Jag var i butiken på Kungsholmen för drygt ett år sedan då min kompis skulle gifta sig. De var fruktansvärt snäsiga och otrevliga, eftersom vi inte bokat tid. Dessutom trodde de inte på att någon av oss skulle gifta sig, märkligt! De trodde att vi bara gick och kollade på klänningar för skojs skulle. Det hela slutade med att vi gick arga därifrån och efter denna incident har jag aldrig rekommenderat den skitaffären!
December 2009 skrev 2009-09-12 20:51:02 följande:
Per och Sara skrev 2009-09-14 23:56:47 följande:
Välkommen lillabjörn! Min kompis svåger hade sin fest på Piperska muren. Enligt henne var maten god och allt var toppen!
Välkommen lillabjörn! Min kompis svåger hade sin fest på Piperska muren. Enligt henne var maten god och allt var toppen!
Det är väldigt svårt att hitta en lokal centralt i Stockholm, där man får stanna längre än till kl. 2.00. Mitt tips är att ni söker er en bit utanför stan. Vi var på bröllop igår och festen slutade kl. 2.00, vilket var mycket lagom eftersom alla var trötta och väldigt fulla :) Man ska sluta när det är som bäst!
Jag kollade upp en massa priser i maj då vi köpte våra ringar. Anders Fors var en av de billigaste guldsmederna och vi blev jättenöjda med resultatet. Han var trevlig och serviceminded. Jag rekommenderar honom varmt. Det bästa var att han ritade upp ringarna i CAD, så att man kunde se hur de såg ut. Kolla in hans ringar på www.vigselring.se