Pingstdagen2010 skrev 2009-07-20 16:35:22 följande:
Åh, herregud! The wedding from hell! Jag förstår att du vill göra om det!
Ja, usch ett sånt bröllop önskar jag ingen!
Det vårt bröllop födde på ett bakvänt sätt är en större kärlek till dom som visade sig vara våra riktiga vänner. Dom som fanns där och fick oss att skratta, som gjorde allt dom kunde för att vi skulle få några ljusa minnen.
Så nu ska jag ge er ett råd:
Detaljer i all ära (Det är underbart med en bakgrund som ramar in allt) men det som räknas i slutet är helheten.
Det man minns mest är vigseln, underhållningen, om maten var god, om alla hade roligt och andra "stora" saker.
Det man uppskattar efter bröllopet är minnena: Korten och filmen.
Och dubbelkolla allt! Vår bagare har vunnit pris för sina bakverk, kantorn har till och med spelat i globen under olika uppträdanden (Inte som solo utan med ett helt gäng) och fotografen vi hade brukar alltid ta perfekta kort. (Men på dom få vi har är mina vita rosor med silverspray ljusgula och silvertråden i klänningen är vaniljfärgad. Förutom färgerna så tog hon underbara kort.)
Dom vi hade anlitat är proffs och har aldrig någonsin misslyckats innan vårt bröllop. Man kan inte vara för säker så kolla allt och be rätt människor hjälpa till. Men gå aldrig till överdrift för ibland dyker det upp problem som ingen kunnat förutse. Dagen kommer bli underbar i era minnen ändå.
Och jag tror inte en enda människa till på vår jord kommer ha samma otur som oss.