Pingstdagen2010 skrev 2009-07-18 10:09:28 följande:
Vad skönt att höra att det är fler, som har det likadant! Min m2b vill vara med och peta i alla detaljer och det kommer att bli svårt att hålla honom utanför. Han är egentligen en riktig estet och gillar när det är fint. Inredningsprylar och saker till vår segelbåt får kosta hur mycket som helst men när det gäller bröllopet har han fått budgetnoja. Han tycker att det är onödigt att lägga ut en massa på en enda dag. När jag berättade att man bl.a. måste stryka alla dukar och kanske stärka tygservetterna höll han på att svimma. Vissa saker ska man nog inte berätta... Jag har bestämt mig för att köpa saker utan att berätta det för honom. Dessutom behöver jag inte berätta vad det kostade heller, eftersom jag kommer att använda mina egna pengar.När vi åkte runt och tittade på festlokaler blev vi riktigt ovänner. Jag skickade länkar och information om lokalerna. När vi väl var på plats, för att titta på lokalen var han väldigt negativ. Han tyckte antingen att lokalerna låg för långt från stan, att lokalerna var för avlånga, att lokalerna var för fula eller att de låg för långt från vattnet o.s.v. Jag höll på att bli tokig! Om han hade tittat på bilderna, länkarna och informationen som jag skickade via mejl hade vi inte behövt lägga en massa tid på att åka omkring och titta på lokaler. Nu har vi nästan bestämt oss för en lokal och det känns oerhört skönt! Det är kul att han är engagerad och att han vill vara med och bestämma men någon måtta får det vara!
ja lite sådär är det här med då det gäller Lokalen. Igår va vi och tittade på ett ställe som vi båda gillade MEN eftersom det är ett ställe nära vatten så går folk gärna å lägger ut sin handuk där å lägger sig och det gillade han INTE- vi ska vara själva PUNKT !!! Åhhhhhh va irriterad jag blev då för det GÅR JU INTE att begära det. Att det är en och annan människa där gör mig inget alls